Normativa i recursos sobre Administració electrònica
Normativa sobre Administració electrònica
Normativa sobre administració electrònica a Catalunya
Llei 29/2010, del 3 d’agost, de l’ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya
Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya
Acord de 27 de novembre de 2007, sobre l’impuls de la interoperabilitat a la Generalitat de Catalunya
Acord GOV/151/2014, d’11 de novembre, sobre el punt general d’entrada de factures electròniques de Catalunya
Acord GOV/92/2015, de 16 de juny, pel qual s’aprova el sistema d’identificació electrònica idCAT-SMS i l’ús del Validador de credencials d’identitat (VALid)
Acord 1/2010, de 17 de juny, de la Comissió Nacional, d’Accés, Avaluació i Tria Documental sobre les condicions de substitució de documents en suports físics per còpies electròniques de documents amb validesa d’originals
Normativa bàsica sobre administració electrònica
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions públiques
Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic
Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen a l’ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014
Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals
Llei 6/2020, d’11 de novembre, reguladora de determinats aspectes dels serveis electrònics de confiança
Llei 25/2013, de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic
Llei 25/2007, de 18 d’octubre, de conservació de dades relatives a les comunicacions electròniques i a les xarxes públiques de comunicacions
Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre reutilització de la informació del sector públic
Llei 56/2007, de 28 de desembre, de mesures d’impuls de la societat de la informació
Reial Decret 1494/2007, de 12 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament sobre les condicions bàsiques per a l’accés de les persones amb discapacitat a les tecnologies, els productes i els serveis relacionats amb la societat de la informació i els mitjans de comunicació social
Reial decret 3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l’Esquema Nacional de Seguretat en l’àmbit de l’Administració electrònica
Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l’Esquema Nacional d’Interoperabilitat en l’àmbit de l’Administració electrònica
(Aquest Reial decret estableix el desenvolupament de les Normes Tècniques d’Interoperabilitat que han de complir obligatòriament les administracions públiques)
Normes tècniques d’interoperabilitat (NTI), de desenvolupament de l’Esquema Nacional d’Interoperabilitat les quals són de compliment obligatori per a les Administracions públiques:
Norma tècnica d’interoperabilitat de document electrònic
Norma tècnica d’interoperabilitat de digitalització de documents
Norma tècnica d’interoperabilitat d’expedient electrònic
Norma tècnica d’interoperabilitat de model de dades per a l’intercanvi d’assentaments entre les entitats registrals
Norma tècnica d’interoperabilitat de procediments de copiat autèntic i conversió entre documents electrònics
Norma tècnica d’interoperabilitat de requisits de connexió a la xarxa de comunicacions de les administracions públiques espanyoles
Norma tècnica d’interoperabilitat de catàleg d’estàndards
Norma tècnica d’interoperabilitat de relació de model de dades
Norma tècnica d’interoperabilitat de política de signatura electrònica i de certificats de l’Administració
Norma tècnica d’interoperabilitat de protocols d’intermediació de dades
Norma tècnica d’interoperabilitat de política de gestió de documents electrònics
Norma tècnica d’interoperabilitat de reutilització de recursos de la informació
.
Normativa sobre administració electrònica a la Unió Europea
Reglament (UE) núm. 910/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 23 de juliol de 2014, relatiu a la identificació electrònica i els serveis de confiança per a les transaccions electròniques en el mercat interior
Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en el que respecta el tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament General de Protecció de Dades)
Directiva (UE) 2018/1972 del Parlament Europeu i del Consell, d’11 de desembre de 2018, per la qual s’estableix el Codi Europeu de les Comunicacions electròniques
Directiva 2003/98/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de novembre de 2003, relativa a la reutilització de la informació del sector públic
Directiva 2002/58/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de juliol de 2002, relativa al tractament de les dades personals i a la protecció de la intimitat en el sector de les comunicacions electròniques (Directiva sobre la privacitat i les comunicacions electròniques)
Documents de suport
Protocols
Protocol d’interoperabilitat (42,95 kB)
Declaració de Malmö (209,29 kB)
Declaració de Granada (24,40 kB)
Guies
Guia del teletreball col·laboratiu per a l’Administració pública
Guía de buenas prácticas para la licitación de desarrollos libres por parte de las administraciones locales (710,30 kB)
Guia legal de seguretat ENS: Seu electrònica (417,04 kB)
Guia per a la implantació del servei de notificacions electròniques (306,75 kB)
Guia legal de seguretat: ENS. Part 1: Metodologia (448,13 kB)
Guia per a l’ús segur de les xarxes socials (600,49 kB)
Manuals
E-Gobierno para un mejor gobierno (1,29 MB)
10 razones para que la Administración libere software (126,89 kB)
Informes d'e-Administració al món
Al món
United Nations E-Government Survey 2010 (7,13 MB)
Compendium of Innovative E-government Practices (Volume I) (1,01 MB)
Compendium of Innovative E-government Practices (Volume II) (1,41 MB)
Compendium of Innovative E-government Practices (Volume III) (1,05 MB)
A la Unió Europea
9è Estudi Comparatiu de Serveis de l’Administració Electrònica (4,07 MB)
Informe de Itella sobre factura electrónica en 16 países europeos (1,30 MB)
Visions and priorities for eGovernment in Europe (203,83 kB)
i2010 eGovernment Action Plan Progress Study (1,01 MB)
8a. Mesura de l’eGovern als estats europeus (novembre 2009) (7,71 MB)
A l’Estat i les CCAA
Informe anual sobre el desenvolupament de la societat de la informació a Espanya 2011 (11,82 MB)
Administración Electrónica: ¿Mito o realidad para los ciudadanos del Siglo XXI? (907,00 kB)
La Administración Electrónica en las Comunidades Autónomas 2011 (2,75 MB)
La Administración Electrónica en las Comunidades Autónomas. 2009 (6,79 MB)
La Administración Electrónica en las Comunidades Autónomas. 2008 (2,66 MB)
Informe del Observatorio de Accesibilidad Web: Comunidades Autónomas. 10/2010 (5,71 MB)
Informe del Observatorio de Accesibilidad Web: Comunidades Autónomas. 06/2010 (5,67 MB)
Informes e-Administració a nivell local
Les noves tecnologies i la modernització del món local (1,69 MB)
Incidencias en la adaptación de las Administraciones Locales a la Ley 11/2007 (1,82 MB)
Estudio e-administración local 2010 (239,70 kB)
Estudis
Altres documents
ePractice. Portal que facilita l’intercanvi de bones pràctiques europees.