- Administració oberta
- Serveis a la ciutadania
- Seu i Tauler electrònic
- Tramitació electrònica
Les opinions de les persones usuàries impulsen el nou disseny de “El meu espai”
El proper dia 5 de febrer es realitzarà l’actualització de la versió del portal e-TAULER (entorn ciutadania) per a tots els ens usuaris del servei. El canvi facilitarà a la ciutadania disposar d’un nou portal molt més usable, amb un disseny més intuïtiu i modern i que inclou la consulta d’anuncis històrics. A continuació en detallem els principals canvis:
El nou entorn públic de e-TAULER (entorn ciutadania) ofereix una millora evident en la lectura i claredat dels anuncis i edictes publicats, especialment en entorns mòbils. En general s’ha fet un esforç en actualitzar el servei i alinear-ho amb el nou sistema de disseny que s’anirà aplicant als serveis AOC destinats a ciutadania.
Figura 1: portal d’accés a un e-TAULER a partir d’un nou disseny més actual, accessible i àgil
El nou e-TAULER també dona més protagonisme a la cerca, i se superen les limitacions d’espai que tenien els anuncis destacats.
Figura 2: nou entorn de detall dels anuncis amb informació més clara i aprofitament de tota l’amplada de la pantalla
En aquesta nova versió del portal de ciutadania s’ha fet un esforç per millorar encara més en l’àmbit d’accessibilitat i donar compliment amb el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic.
A efectes de potenciar una millora de la transparència i el retiment de comptes, a la nova a versió del servei tot anunci o edicte que s’hagi publicat a l’e-TAULER es veurà publicat a l’històric sempre i quan es doni una d’aquestes 2 circumstàncies:
Podeu consultar més informació sobre la gestió dels edictes històrics al portal de suport, concretament a la següent FAQ, i si teniu qualsevol dubte amb el funcionament del servei podeu contactar amb nosaltres mitjançant el portal de suport del servei e-TAULER.
També a títol informatiu podeu consultar per exemple el tauler d’edictes del Consell Comarcal del Pla d’Urgell, el tauler d’edictes del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, o el mateix tauler d’edictes del Consorci AOC plenament funcionals i amb la nova versió al complert.
El proper dimecres 5 de febrer es realitzarà el canvi de versió per a tots els usuaris del servei. No suposarà cap tall de servei i es farà de manera automàtica. Durant la intervenció aprofitarem també per a fer un canvi de la URL de e-TAULER per adequar-la al format de la resta de serveis, tal i com es mostra a continuació:
El canvi el farem mitjançant una redirecció automàtica que mantindrem fins desembre de 2025, moment en el qual donarem de baixa els actuals servidors (i per tant també la redirecció), i només serà possible accedir a l’e-Tauler des de la nova URL pública.
Si sou usuaris de la seu electrònica i/o del portal de transparència de l’AOC i teniu l’ítem amb una redirecció automàtica, us canviarem l’enllaç a la nova URL per defecte (abans de finalitzar l’any).
Si no sou usuaris de la seu electrònica i/o del portal de transparència de l’AOC, abans de finalitzar l’any caldrà que a la vostra web, seu-e i portal de transparència feu el canvi a la nova URL pública de l’ e-Tauler.
Globalment esperem que aquesta millora de l’e-Tauler tant esperada, suposi un salt en usabilitat de cara a la ciutadania, adequant-se més a les seves necessitats i, més enllà de l’actualització a nivell de disseny, ajudi a reforçar la transparència i el retiment de comptes.