- Administració oberta
- Dades Obertes i Transparència
- Govern obert
La Revista de Llengua i Dret destaca les millores en comunicació clara als serveis digitals de l’AOC
La transformació digital de les administracions avança progressivament cap a un país plenament digital. Des de l’AOC avaluem amb rigor aquest procés de transformació digital i podem afirmar que any rere any la ciutadania, les empreses i la societat en general gaudeix dels beneficis que suposa la digitalització del sector públic.
El balanç de l’ús dels serveis AOC 2024 mostra que s’ha intensificat l’ús dels serveis digitals: el nombre de transaccions per dia de ciutadania, empreses i administracions s’ha incrementat d’1,5 milions l’any 2023 a més de 2 milions l’any 2024.
La disponibilitat dels serveis AOC ha passat del 99,7% l’any 2023 fins al 99,8% durant 2024 i el 80% de les persones usuàries valora positivament o molt positivament els serveis públics digitals. El percentatge de tràmits que es fan en digital es manté en un 78%. Pel que fa al drets digitals de tramitació i transparència, el 100% de les administracions catalanes ja els garanteixen, una dada que es manté des de 2023.
Segons la metodologia de l’AOC, l’ús dels serveis AOC permet estalviar temps, papers i diners. Concretament 4 hores per persona i any, 11 documents anualment i 614 milions d’euros.
A més de proveir solucions d’administració digital, des de l’AOC acompanyem les administracions i el personal públic en la transformació digital. L’any 2024 el servei de suport va gestionar més de 65.000 peticions ateses per persones i 144.000 ateses per xatbots; es van organitzar sessions de formació i jornades a les quals van assistir prop de 6.000 persones.
Per poder relacionar-se amb l’Administració des de casa, és imprescindible una identitat digital. Actualment, ja hem lliurat 4 milions d’identitats idCAT mòbil o idCAT certificats.
Podeu consultar totes les dades del Balanç dels serveis AOC 2024 a Fem país digital.
Notificacions