- Administració oberta
- Innovació
L’AOC implementa un xatbot capdavanter d’atenció ciutadana utilitzant IA generativa
L’Ajuntament de Viladecans ha integrat la intel·ligència artificial (IA) en el sistema de classificació de les incidències a la via pública. Aquesta automatització millora l’eficiència en la gestió de les incidències, reduint el temps de resposta i assegurant una atenció immediata a la ciutadania.
L’aplicació mòbil Viladecans&Tu permet que la ciutadania reporti incidències a la via pública, però la gran quantitat de tipus d’incidències (més de 1000 diferents) fa que sigui complex d’utilitzar, provocant que moltes persones abandonin el procés. La incorporació de la IA automatitza la classificació, simplificant el procés de comunicació i eliminant la necessitat que el personal municipal hagi de corregir errors, oferint una experiència més fàcil i accessible per a la ciutadania.
Aquesta solució està documentada a l’Observatori dels DigiCanvis com a iniciativa innovadora de l’administració local.
L’Ajuntament ha implementat la IA per automatitzar el procés de classificació de les incidències reportades per la ciutadania a partir de fotografies. Amb el nou sistema, el procés de comunicació d’una incidència és el següent:
Per garantir que la IA classifiqui les incidències amb precisió, és essencial entrenar-la amb una àmplia varietat de fotografies representatives de cada tipus d’incidència. Aquest entrenament és un procés iteratiu, que inclou diferents etapes de proves i correccions per millorar el sistema contínuament.
El servei està en funcionament des d’abril de 2024 amb molt bons resultats: el número d’incidències enviades per la ciutadania ha augmentat un 40%.
Podeu conèixer els aspectes clau a tenir en compte per implantar aquesta iniciativa a la fitxa Aplicació de la IA en la gestió d’incidències.