- Formació AOC
- Interoperabilitat
Inscriu-te a la formació del servei Via Oberta
L’Ajuntament de Mataró ha centralitzat la gestió de les consultes d’interoperabilitat en l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) per garantir que la ciutadania no hagi de presentar documents que es poden obtenir a través de Via Oberta. Això ha millorat significativament l’eficiència en la tramitació, reduint la càrrega per a les persones i augmentant la qualitat del servei.
Molts ajuntaments continuen demanant dades a la ciutadania quan realitzen tràmits administratius, malgrat que aquestes dades es poden obtenir a través dels serveis d’interoperabilitat. Això comporta més esforços, retards innecessaris i una experiència menys eficient per a les persones. Per resoldre aquest problema, l’Ajuntament de Mataró ha establert un procés centralitzat en l’OAC, assegurant que no es demanin a la ciutadania documents que es poden obtenir a través de Via Oberta.
Aquesta solució està documentada a l’Observatori dels DigiCanvis com a bona pràctica de les administracions locals.
L’Ajuntament de Mataró ha implementat una metodologia que identifica les consultes que es poden fer a Via Oberta en el moment del disseny del tràmit o servei.
De forma resumida, aquest procés inclou:
L’Ajuntament de Mataró utilitza aquest intercanvi de documents amb altres administracions des de l’any 2014. Com a exemple de reducció del temps mitjà de tramitació, el tràmit de targeta del bus i la concessió del drets es resol en 6 minuts de mitjana a l’OAC.
Podeu conèixer els aspectes clau a tenir en compte per implantar aquesta iniciativa a la fitxa Gestió centralitzada de les consultes d’interoperabilitat a l’OAC.