- Tramitació electrònica
Representa: què passa si no s’accepta una representació pendent dins de termini?
Des de principis de l’any 2024 està disponible, en fase de pilotatge, una nova funcionalitat per agilitzar un dels tràmits més demandats per la ciutadania: la descàrrega dels volants d’empadronament. Aquest servei, accessible des d’El Meu Espai, busca reduir la càrrega de feina a les oficines d’atenció a la ciutadania i oferir una experiència més àgil i autònoma als usuaris.
Fins ara, aquesta funcionalitat estava únicament disponible des d’El Meu Espai. Ara s’ha desenvolupat un petit evolutiu que permet connectar El Meu Espai amb e-TRAM.
Per les entitats que formen part del pilot, en el moment en que s’inicia el tràmit per l’obtenció del Volant o certificat d’empadronament (individual o històric), i es selecciona que es vol obtenir un volant de padró actual, s’obra una finestra emergent on s’explica la possibilitat d’obtenir aquest document en modalitat d’autoconsum i s’enllaça a El Meu Espai per poder donar resposta de forma immediata.
Aquest avanç ha estat possible gràcies a la col·laboració amb la Diputació de Girona, que lidera el pilot amb un centenar d’ajuntaments adherits. Aquests municipis ja disposen de la funcionalitat, i s’està implementant també a altres pilots que utilitzen e-TRAM i ofereixen el tràmit de “Volant o certificat d’empadronament (individual o històric)”. En cas dels ajuntaments que formin part del pilot i no tinguin activat aquest tràmit i el corresponent formulari, poden fer-ho en qualsevol moment per tal de tenir accés a la nova funcionalitat.
El projecte de descàrrega de volant des d’El Meu Espai continua en una fase de pilotatge, en la qual s’estan implementant i avaluant contínuament millores, corregint errors identificats i refinant el servei per oferir una solució eficient. Aquest procés permet adaptar-se a les necessitats reals i anar explorant diferents casos d’ús.
Actualment, com no hi ha una data prevista per la posada en marxa massiva del servei ja que depèn de l’actualització del conveni de padró, el pilotatge està restringit a aquelles entitats que compleixin dos requisits: tenir signat un conveni de padró amb l’AOC i estar adherit al Conveni Marc d’Interoperabilitat.
Si la teva entitat reuneix aquestes dues premisses i vols més informació sobre el pilotatge, pots posar-te en contacte a través del formulari de suport d’El Meu Espai.