- Tramitació electrònica
Representa: què passa si no s’accepta una representació pendent dins de termini?
A partir del dimecres 24 de gener està previst incorporar un nou tràmit al catàleg de l’e-TRAM; concretament “Canvi de compte bancari per a persones creditores”, un tràmit molt sol·licitat.
Aquest nou tràmit, que s’ha dissenyat amb la col·laboració dels nostres serveis jurídics, parteix de l’estudi de diferents referències existents al territori (des de l’Ajuntament de Barcelona, Ajuntament de Terrassa, Ajuntament de Girona, Diputació de Barcelona, AMB…), i facilita a la persona interessada designar un nou número de compte bancari per a rebre els pagaments de l’administració (p.ex. factures, subvencions, devolucions d’ingressos indeguts, etc.).
A la pràctica el tràmit s’ofereix al territori amb el requeriment d’autenticació actiu (mínim un idcat mobil), i en el formulari, per raons de seguretat, s’obliga que s’informi tant el codi IBAN del compte bancari previ, com el nou compte on es vol domiciliar el cobrament dels crèdits (més enllà de quedar signat digitalment en la seva tramesa).
El formulari autoritza expressament a l’administració per a què, si ho considera oportú, verifiqui la titularitat real del nou compte bancari davant l’entitat financera.
Ara bé, en cas que l’interessat/da no s’autoritzi aquesta verificació, caldrà que aporti un certificat de titularitat del nou compte bancari amb una vigència inferior als tres mesos signat digitalment per la direcció de l’entitat financera (o en el seu cas, un certificat signat per la direcció de l’entitat financera amb segell del banc).
Com en qualsevol nou tràmit que oferim disposa d’una fitxa estàndard complerta i detallada i un formulari dissenyat a mida per a la seva tramitació electrònica. Finalment un model de document descarregable en el cas de tramitació presencial.
A continuació us mostrem el resultat dels nostres treballs en diferents imatges.
Figura 1: Exemple de la fitxa estàndard tipus descriptiva del tràmit en qüestió
Figura 2: Exemple del formulari de tramitació
El mencionat formulari disposa de diferent punt de validació i control com ara als SWIFT i IBAN, sobretot quan es tracta d’un compte corrent internacional.
Figura 3: Detall del formulari on poden apreciar-se diferents mecanismes de validació.
Està previst que les tasques de desplegament d’aquest nou tràmit comencin a partir de les 20h de dimarts 23 de gener, i s’acabin al voltant de les 10h del matí de dimecres 24 de gener. És possible que durant aquest període de temps, i degut als treballs tècnics, es puguin produir talls de servei de caràcter puntual. Disculpeu les molèsties que aquestes tasques us puguin ocasionar.
Un cop finalitzat el desplegament podreu importar el nou tràmit als vostres catàlegs, gestionar-ne el contingut de la fitxa i fer-lo públic per a les persones usuàries del portal de tramitació. Per a més informació sobre com fer-ho disposeu del portal de suport del servei on s’explica el procediment de manera detallada.