- Notificació electrònica
El servei e-NOTUM finalitza la seva migració cap al núvol d’AWS
El Consorci AOC ha presentat un nou portal per a l’accés de les notificacions, més usable i accessible, dissenyat i concebut des del punt de vista de la ciutadania. Aquest nou portal s’emmarca en la creació d’un nou Sistema de Disseny de tots aquells serveis de l’AOC que s’ofereixen a ciutadania i empreses, que també inclou la definició d’un to de veu homogeni i un llenguatge més senzill i planer de comunicació amb la ciutadania.
El servei e-NOTUM està en producció des de fa més de 12 anys i la seva versió del portal de ciutadania, on ciutadania i empreses poden consultar les notificacions, havia anat incorporant petits canvis i millores, adaptant-se a les necessitats i peticions dels usuaris. Ara, però, s’ha realitzat una revisió integral del portal per fer-lo més usable i accessible, amb un disseny, estructuració i nomenclatura centrada en la ciutadania i amb una gran millora com és la transició cap a un únic portal. D’aquesta manera, l’e-NOTUM passa de tenir una bústia de notificacions per cada ens usuari del servei a una única bústia, on les persones, un cop logades, hi trobaran totes les notificacions que qualsevol ens emissor, usuari d’e-NOTUM, li hagin fet arribar.
La sessió de difusió del nou portal, realitzada de manera virtual i que ha comptat amb més de 300 assistents provinents de les diferents administracions públiques catalanes, va centrar-se en explicar els següents aspectes:
1. Per què un nou portal de ciutadania?
2. Principals millores
3. Principals diferències vs. portal actual
4. Nou disseny (metodologia i resultats)
5. Accés de representants (integració Representa)
6. Accés des d’un avís de posada a disposició
7. Accés directament des de la seu-e de l’organisme emissor
En aquest sentit, es destaquen les millores que incorporarà el portal:
En relació amb la metodologia de treball s’ha utilitzat una metodologia de Design Thinking en què ha participat activament tot el personal del Consorci AOC amb implicacions i relacions amb el servei e-NOTUM (equip del servei, assessoria jurídica, equip de suport, equip d’experiència d’usuari, entre d’altres); personal extern (suport d’empreses d’experiència d’usuari, accessibilitat i maquetació). Destaca, sobretot, la participació activa de las persones usuàries del servei, amb la revisió del seu comportament d’ús, anàlisi de les incidències detectades i les millores proposades i la realització d’entrevistes i testos d’usuaris en les diferents fases del procés de re-disseny del portal.
Podeu consultar-ne la presentació de la sessió, revisar el portal a Pre-producció i fer-nos arribar propostes de millora a través del portal de propostes de millora de l’AOC.