- Administració oberta
- Serveis a la ciutadania
- Seu i Tauler electrònic
- Tramitació electrònica
Les opinions de les persones usuàries impulsen el nou disseny de “El meu espai”
En les darreres setmanes s’han produït canvis en la tramitació de diferents tràmits FUE fent que a la solució e-TRAM calgui fer adaptacions dels mateixos. El canvi més important s’ha produït a la “Sol·licitud d’informe previ d’incendis”, però s’han fet ajustos i evolucions en diferents tràmits. Concretament:
A continuació s’exposen els principals canvis realitzats. Tots ells els trobareu disponibles a e-TRAM de manera automàtica a partir del dia 16 de maig. A continuació entrem en detall.
Des del dia 1 de març de 2024 la tramitació de les sol·licituds en matèria de prevenció d’incendis està integrada a l’ecosistema de la Finestreta Única Empresarial (FUE), de manera que el titular pot tramitar directament a la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments (DGPEIS) la sol·licitud de l’informe de prevenció, agilitzant d’aquesta manera la tramitació administrativa.
D’entrada des de la Generalitat de Catalunya s’ha creat un nou tràmit específic que porta el següent nom: Informe de prevenció i seguretat en matèria d’incendis
Aquest tràmit pot doncs tramitar-se des del portal de la Generalitat, però el tràmit municipal actual (via e-TRAM) també es manté amb alguns ajustos, per tal de complir en el cas que el titular hagi de fer una llicència d’obres o llicència d’activitats, tal com preveu la normativa d’incendis.
Si voleu consultar el detall dels diferents canvis que s’han produït en aquest tràmit, podeu consultar-ne el detall al següent enllaç. També us fem arribar la referència al model de fitxa tipus disponible a Canal Empresa (enllaç al document tipus de fitxa. Font: Canal Empresa).
Per aquests tràmits els canvis que s’han produït són les següents:
En el cas dels ajuntaments que disposen de e-TRAM 2.0, aquests canvis es realitzaran automàticament.
En el cas dels ajuntaments amb solucions pròpies, aquests canvis els hauran d’ajustar en la seva fitxa i formulari de tramitació, així com a l’XML que intercanvien amb Consorci AOC, tot seguint les indicacions del model de fitxa disponible al detall de document tipus de fitxa. Font: Canal Empresa.
Per aquest tràmit, al igual que per a l’anterior, també s’ha actualitzat la informació relativa a les excepcions en el cas dels establiments turístics de turisme rural i habitatges d’ús turístic a la fitxa de tràmit, com també s’ha incorporat informació addicional al propi formulari.
En el cas dels ajuntaments que disposen de e-TRAM 2.0, aquests canvis es realitzaran automàticament.
En el cas dels ajuntaments amb solucions pròpies, aquests canvis els hauran d’ajustar en la seva fitxa i formulari de tramitació, així com a l’XML que intercanvien amb Consorci AOC, tot seguint les indicacions del model de fitxa disponible al detall de document tipus de fitxa. Font: Canal Empresa.
En qualsevol cas si teniu algun dubte respecte tot aquest conjunt d’ajustos podeu contactar amb nosaltres mitjançant el nostre portal de suport d’e-TRAM.