El tràmit de “Canvi compte bancari per a persones creditores” de e-TRAM 2.0 evoluciona per a ser més usable i pràctic
Dins del procés de millora continua dels diferents tràmits disponibles a e-TRAM 2.0, a partir del 16 de maig avancem en una segona versió del tràmit “Canvi compte bancari per a persones creditores”, tot fent-lo més usable i pràctic pels ens.
El procés de treball ha suposat anar recollint diferents observacions i propostes, per després, compartir una versió preliminar del “nou” tràmit amb els responsables de tresoreria de diferents ajuntaments, fins a trobar la versió que més encaixava a les necessitats dels tresorers.
Val a dir que tota aquesta tasca s’ha pogut fer gràcies a la inestimable ajuda de Localret, que ens ha facilitat comptar amb la col·laboració de diferents tresorers i tresoreres del “Grup de Tresoreries de l’Agenda Digital”. A partir de les seves observacions i propostes, que des d’AOC agraïm, avui us presentem aquesta segona versió del tràmit, que millora en aspectes de llenguatge (fent-lo més planer), inclou noves modalitats, i resol aspectes tècnics que en limitaven el seu ús. Concretament:
Es realitza un canvi de nom del tràmit passant aquest a ser “Comunicació de dades bancàries per rebre pagaments de l’Administració”. Entenem que el nou nom és més entenedor i, sobretot, permet afegir més modalitats al mateix més enllà del canvi de compte existent (veure punt següent).
S’activa una nova modalitat al tràmit: “Alta de comunicació de dades bancàries”. Al nou tràmit, més enllà de la modificació de dades a partir d’un compte existent, s’ofereix també l’alta. Aquesta nova modalitat és molt interessant perquè facilita donar resposta per exemple a totes les subvencions i ajuts a ciutadania i entitats (que són una gran part de les entrades que reben els ajuntaments).
El canvi de dades bancàries passa a ser per a “tots” els crèdits que es tinguin amb l’ens. Fins al moment el tràmit permetia definir el detall de quins crèdits en concret implicaven el canvi de dades bancàries. Ara bé, a la pràctica aquest era un element que en molts casos impedia l’adopció del mateix degut a la impossibilitat de gestió per part de molts ens. Així doncs, i a partir dels comentaris i aportacions del món local, s’ha optat per a oferir únicament el canvi per al conjunt de crèdits de l’ens.
Es passa a fer obligatòria la presentació d’un certificat de titularitat de dades bancàries. Després de comentar-ho amb diferents ens, -i sobretot amb el grup de Tresoreries de l’Agenda Digital que promou Localret-, veiem necessari anar cap a un model d’aportació d’un certificat de titularitat bancària. En aquest sentit, es deixa per a més endavant el model que permet l’opció de fer únicament una declaració responsable, a l’espera de poder disposar de sistemes de verificació automàtica.
A continuació es mostra una imatge del darrer formulari del tràmit:
Imatge 1: mostra de la pantalla del formulari de tramitació que s’activarà a partir del proper 16 de maig.
Globalment amb la implementació d’aquests canvis pensem que el tràmit us serà més pràctic, però alhora seguirà essent una bona pràctica per a col·laborar en la prevenció del frau. Així doncs, us animen a que a partir del 16 de maig l’importeu i l’activeu al vostre catàleg.
Per a qualsevol dubte podeu contactar amb el nostre equip de suport a: https://suport-etram.aoc.cat/hc/ca, i recordeu que des de l’AOC seguim treballant per a dotar de la solució e-TRAM de més i millors serveis.