- Integració
- Notificació electrònica
Les notificacions d’e-NOTUM del món local s’integren amb la DEHÚ
e-NOTUM equipara el seu funcionament en relació amb les persones físiques i jurídiques, permetent la creació de notificacions sense dades de contacte, quan es tracti de subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques.
D’aquesta manera, en el cas de les persones jurídiques sempre es poden crear notificacions sense informar de dades de contacte i, en el cas de les persones físiques, quan s’indiqui que són subjectes a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. Aquesta funcionalitat estava disponible via integració des del juliol del 2023 i ara ja serà possible, també, via pantalles EACAT, a partir del proper 15 de maig.
De conformitat amb el que disposa la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones físiques podran triar en tot moment si es comuniquen amb les administracions públiques per a l’exercici dels seus drets i obligacions a través de mitjans electrònics o no, però hi ha certs col·lectius de persones físiques que estan obligades a relacionar-s’hi en electrònic.
Són aquelles persones físiques que:
Deixant de banda aquest darrer col·lectiu que no apliquen com a destinataris de notificacions electròniques via e-NOTUM en virtut de la seva condició d’empleat, e-NOTUM permet l’enviament de notificacions sense dades de contacte a les persones físiques que es considerin subjectes obligats a relacionar-se amb les administracions per via electrònica, tot indicant-ne aquest atribut, ja sigui via integració (consultar la documentació) o bé, via pantalles EACAT (consultar FAQ informativa).