Avui incidirem en com donar resposta als requeriments d’auditoria del servei de Via Oberta del Consorci AOC.
D’acord amb la Norma tècnica d’interoperabilitat, els ens auditats, com a organismes requeridors de les dades, tenen l’obligació de col·laborar en les tasques d’auditoria.
Els organismes cedents de dades i el servei de Via Oberta, fan auditories aleatòries per tal d’assegurar que els consums s’efectuen correctament d’acord amb els paràmetres autoritzats.
Quina informació es demana a l’auditoria?
- Informar del procediment concret pel qual es fa la consulta de dades: en aquest apartat, heu d’indicar el nom del procediment específic. Per exemple, “Ajuts al transport escolar pel curs 2023-2024”.
- Aportar enllaç o còpia de la normativa: en aquest cas, haureu d’adjuntar o enllaçar les bases reguladores d’aquests ajuts, tot indicant l’article o apartat concret en què s’especifica la necessitat de consultat les dades corresponents. Per exemple, si és una auditoria de l’INSS, haureu d’informar l’apartat específic on consti que es consultaran els ingressos de prestacions o que és un requisit per a obtenir aquest ajut.
- Indicar la base jurídica que legitima la consulta
- Habilitació legal: quan una llei preveu específicament que l’Administració pot consultar les dades per a aquell procediment sense necessitat de consentiment de la persona interessada. En aquest cas, caldrà indicar la normativa que ho preveu, així com l’article específic.
- No oposició/consentiment: caldrà aportar el formulari signat, que ha d’incloure la clàusula de no oposició o consentiment segons correspongui en funció del procediment.