Com ja vam anunciar al mes de juny ’23, us recordem que s’ha desenvolupat un nou mecanisme d’integració a l’e-FACT que millorarà la seguretat i l’eficiència en l’intercanvi de factures entre el Punt General d’Entrades de Factures e-FACT i els registres comptables de les entitats públiques.
A qui afecta?
Aquest canvi afecta a tota l’administració pública catalana integrada amb e-FACT.
Què cal fer?
- Integrar-te a l’API REST: consulta la documentació d’integració a e-FACT via API REST, al GitHub de l’AOC.
- Cal haver fet la integració abans de la data límit d’1 d’octubre de 2025.
- Totes les noves integracions s’hauran de fer via API REST. No es crearan noves bústies FTP/sFTP.
- A partir d’aquesta data, no es permetrà l’ús de bústies FTP/sFTP.
Què canvia?
- Nou canal de comunicació segur:
- Hem creat un nou canal d’integració basat en tecnologia API REST, que és més segur i intuïtiu.
- Aquest nou mètode substitueix els mecanismes anteriors d’intercanvi d’informació basats en FTP/sFTP.
- Seguretat reforçada: millora en els protocols de seguretat per protegir les dades.
- Accés a les bústies FTP/sFTP: a partir d’aquest moment, totes les noves integracions s’hauran de fer via API REST. No s’atorgarà accés a les bústies FTP/sFTP.
- A quines aplicacions de les entitats afecta aquest canvi.
- Aquesta integració és només per als Registres Comptables de Factures (RCF) de les entitats públiques.
- Els Registres administratius d’entrades i sortides de les entitats poden rebre les factures i els rebuts de registre d’entrada, mitjançant la integració amb MUX v3 (no amb e-FACT).
- No està permesa la integració dels Registres administratius d’entrades i sortides, ni dels Gestors d’expedients a l’e-FACT.
Suport i ajuda
Sabem que els canvis poden generar preguntes. El nostre equip de suport està disponible per ajudar-te en qualsevol moment. Pots contactar amb nosaltres a través del nostre servei de Suport a la integració.