- Tramitació entre administracions
Publicades les subvencions per a sòls de propietat pública afectats per abocaments de residus industrials 2024
Durant els darrers mesos i en el marc del Grup Tècnic de treball i coordinació interadministrativa per la Garantia del Dret a l’habitatge, s’ha desenvolupat un projecte pilot perquè els jutjats civils facin l’enviament automatitzat i proactiu de l’ofici que comunica l’existència del procediment amb les dades del desnonat i el seu domicili a l’Àrea Bàsica de Serveis Socials (ABSS) que correspongui, a través del servei JUS – Comunicacions de l’Administració de Justícia d’EACAT. El Departament de Justícia i el Consorci AOC han elaborat la Guia EACAT – Comunicacions de l’Administració de Justícia amb Serveis Socials.
El grup de treball està format pel Departament de Justícia, Drets i Memòria; el Departament d’Interior; el Departaments de Drets Socials; i l’Agència de Catalana de l’Habitatge de Catalunya.
L’enviament de l’ofici automatitzat dels jutjats civils a serveis socials permetrà una intervenció més àgil dels equips bàsics d’atenció social per poder avaluar les situacions de necessitat social i atenció immediata a persones en situació o risc d’exclusió social i informar el Jutjat en el cas de confirmar que la llar afectada es troba en situació de vulnerabilitat econòmica.
S’ha previst una implantació gradual en el territori del projecte d’enviament automatitzat de les comunicacions de les oficines judicials a les ABSS. En el cas de l’EACAT, les ABSS no existeixen com a tals i, per tant, la documentació es lliurarà a l’ens local al qual pertany que en la majoria dels casos seran els consells comarcals.
Data | Partit Judicial |
9/10/23 | Puigcerdà, Gandesa i Berga |
16/10/23 | Vielha e Mijaran, La Bisbal d´Empordà i Falset |
23/10/23 | Balaguer, Valls i Igualada |
30/10/23 | Tremp, Olot i Cervera |