- Innovació
- Interoperabilitat
Mataró simplifica la tramitació amb l’ús de la interoperabilitat des de l’OAC: DigiCanvis
L’Ajuntament de Mataró ha posat en marxa un assistent virtual conversacional (xatbot) que està disponible a través de WhatsApp, Telegram i la pàgina web. Aquest servei millora l’eficiència, l’eficàcia i la qualitat en l’atenció a la ciutadania, que pot comunicar-se amb l’ajuntament en qualsevol moment pel canal que li sigui més còmode, de forma ràpida i senzilla.
L’augment de l’ús de la tramitació electrònica ha posat de manifest els problemes que moltes persones tenen a l’hora d’entendre i utilitzar els serveis digitals. Com a conseqüència, els canals tradicionals d’atenció ciutadana, com les oficines, el telèfon i el correu electrònic, es veuen sovint sobrecarregats.
El xatbot automatitza les respostes a consultes repetitives sobre els serveis i tràmits de l’ajuntament, permetent que el personal municipal es dediqui a atendre consultes més complexes i a tasques de valor afegit.
Aquesta bona pràctica està publicada a l’Observatori dels DigiCanvis.
Un cop la persona accedeix al xatbot, el funcionament és el següent:
El xatbot també permet incorporar funcionalitats per oferir millors serveis municipals. L’Ajuntament de Mataró ha habilitat la possibilitat de consultar el temps d’espera de Mataró Bus, la informació sobre el cens electoral i si s’és membre d’una mesa electoral.
El servei està en funcionament a l’Ajuntament de Mataró des de juny de 2021. Durant el primer quadrimestre de 2023 es van efectuar a través del xatbot 6.500 consultes, el mateix número que en tot el 2022.
Podeu conèixer els aspectes clau a tenir en compte per replicar aquesta iniciativa a la fitxa Xatbot omnicanal d’assistència ciutadana.
Recopila iniciatives innovadores i bones pràctiques (DigiCanvis) que s’han implantat amb èxit a ajuntaments de Catalunya i que són una font d’inspiració per a la resta d’ens.
Si heu implantat un projecte de transformació digital amb èxit o teniu una experiència pilot, compartiu-la!