- Administració oberta
Sant Quirze del Vallès permet les consultes en línia de les meses electorals: DigiCanvis
La Generalitat de Catalunya ha posat en marxa un projecte per fomentar l’ús del llenguatge planer que faci més entenedores les comunicacions amb la ciutadania. L’ús del llenguatge planer a l’Administració facilita l’accés als tràmits i afavoreix un model de relació basat en la confiança i en la seguretat que dona el fet de comprendre la informació. Això es tradueix en un millor servei a la ciutadania, amb més agilitat i transparència en la tramitació.
Amb aquest objectiu, la Generalitat de Catalunya ha publicat la Guia de llenguatge planer i s’han fet sessions amb persones usuàries per garantir que els documents administratius s’entenguin.
Escriure en llenguatge planer és explicar la informació de manera breu i clara, sense utilitzar paraules innecessàries o argot tècnic. La guia inclou criteris de redacció i d’estructuració i disseny dels documents per ajudar les persones que creen continguts per a l’Administració a fer les comunicacions més entenedores i senzilles. Ofereix consells, exemples i nombrosos recursos per elaborar textos amb llenguatge planer, així com una llista de comprovació per saber com de planer i entenedor és un text ja redactat.
La Guia és el fruit del treball coordinat de diverses unitats: la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana (DGSEC), que lidera el projecte; la Secretaria de Política Lingüística; el Gabinet Jurídic; la Direcció General d’Administració Digital (DGAD), i la Direcció General de Polítiques Públiques LGBTI+.
La guia fa refeferència a diversos recursos de comunicació entenedora: