- Administració oberta
- Congrés Govern Digital
Congrés Govern Digital: l’espai de connexió estratègica entre l’administració i les empreses
La Generalitat de Catalunya ha posat en marxa un projecte per fomentar l’ús del llenguatge planer que faci més entenedores les comunicacions amb la ciutadania. L’ús del llenguatge planer a l’Administració facilita l’accés als tràmits i afavoreix un model de relació basat en la confiança i en la seguretat que dona el fet de comprendre la informació. Això es tradueix en un millor servei a la ciutadania, amb més agilitat i transparència en la tramitació.
Amb aquest objectiu, la Generalitat de Catalunya ha publicat la Guia de llenguatge planer i s’han fet sessions amb persones usuàries per garantir que els documents administratius s’entenguin.
Escriure en llenguatge planer és explicar la informació de manera breu i clara, sense utilitzar paraules innecessàries o argot tècnic. La guia inclou criteris de redacció i d’estructuració i disseny dels documents per ajudar les persones que creen continguts per a l’Administració a fer les comunicacions més entenedores i senzilles. Ofereix consells, exemples i nombrosos recursos per elaborar textos amb llenguatge planer, així com una llista de comprovació per saber com de planer i entenedor és un text ja redactat.
La Guia és el fruit del treball coordinat de diverses unitats: la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana (DGSEC), que lidera el projecte; la Secretaria de Política Lingüística; el Gabinet Jurídic; la Direcció General d’Administració Digital (DGAD), i la Direcció General de Polítiques Públiques LGBTI+.
La guia fa refeferència a diversos recursos de comunicació entenedora: