L’idCAT Mòbil és el sistema d’identificació i signatura basat en el lliurament d’un codi d’un sol ús enviat al telèfon mòbil. Té molts avantatges:
- Permet identificar-se des de qualsevol mòbil, tauleta o ordinador
- No cal recordar cap contrasenya ni PIN
- No requereix la instal·lació de cap tipus de programari
- És un sistema segur i no caduca pel transcurs del temps
- És un servei gratuït.
I a més a més, donar-se d’alta és molt ràpid i senzill. En menys d’un minut es pot obtenir l’idCAT Mòbil des del web www.idcatmobil.cat.
Si us demana ajuda un ciutadà que ja està donat d’alta a idCAT Mòbil però li apareix error quan intenta utilitzar-lo, a continuació trobareu els motius d’error més freqüents i com es poden resoldre:
- No es rep l’SMS. Si després d’indicar les dades apareix en pantalla que es rebrà un missatge de text, però no es rep passats uns minuts:
- Consulteu la nostra plana web d’Estat de Serveis per comprovar si hi ha una incidència general que afecta la recepció dels SMS.
- Reviseu que no tingui bloquejats els SMS d’alguns emissors o que el mòbil no disposi d’algun programari de bloqueig de SPAM telefònic.
- Afegiu el mòbil 600 12 47 12 a la llista de contactes i que ho torni a provar.
- Que el ciutadà contacti amb la seva operadora de telefonia per tal de verificar que no s’estiguin blocant l’entrada d’SMS del telèfon mòbil 600 12 47 12.
- Hi ha un problema amb el document identificatiu i/o el número de telèfon. Reviseu que el document identificatiu i el número de telèfon que s’ha indicat estiguin associats. Si per exemple, s’ha canviat de número de telèfon mòbil o el té associat un familiar caldrà modificar les dades de l’idCAT Mòbil.
- El número de mòbil ha de ser un valor numèric. Reviseu que no hi hagi espais en blanc davant o darrera del número de mòbil.
Aquesta informació es troba recollida a la FAQ Motius d’error durant l’ús de l’idCAT Mòbil.