- Administració oberta
- Serveis a la ciutadania
- Seu i Tauler electrònic
- Tramitació electrònica
Les opinions de les persones usuàries impulsen el nou disseny de “El meu espai”
El gener de 2023 es va completar la migració de la plataforma e-TRAM 1.0 cap a la nova versió, l’e-TRAM 2.0, més moderna, àgil, robusta i responsiva. Globalment l’e-TRAM 2.0 ofereix per a la ciutadania un model de tramitació més senzill, ràpid i pràctic, amb tots els elements responsius per a facilitar la tramitació des de dispositius mòbils.
Catàleg de tràmits amb e-TRAM 2.0 de l’Ajuntament de Tordera des d’un ordinador i un mòbil
El nou e-TRAM disposa d’un vincle directe amb el “Meu Espai”, l’espai personal que ofereix a la ciutadania una visió integrada i interadministrativa de les seves actuacions amb les administracions.
Pel que fa a la gestió, l’e-TRAM 2.0 disposa d’un nou entorn d’edició integrat amb els serveis i rols d’usuari d’EACAT, amb la possibilitat d’autogestió del catàleg de tràmits i formularis mitjançant una solució còmoda, àgil i senzilla.
Gestor de tràmits disponible des d’EACAT
Personalització d’un tràmit a nivell de catàleg
Per a més informació sobre el servei e-TRAM 2.0 i totes les seves característiques podeu consultar el portal de suport del servei.
Actualment le-TRAM 2.0 està disponible a 1.000 ens de tot el territori català. Concretament:
El principal creixement del servei s’està produint, sobretot, en el context d’ens dependents del món local (empreses públiques, consorcis,…), doncs com a ens de gestió requereixen disposar de solucions de tramitació per a donar compliment a la llei 39/2015, i aquí l’e-TRAM 2.0 els aporta una solució ràpida i àgil que, a més a més, inclou la consulta i descàrrega dels documents de tramitació tant al seu propi registre com també al registre d’EACAT.
Pel que fa a la implantació, hi ha un conjunt d’ajuntaments que, tot i disposar de solucions pròpies de tramitació, aposten també per l’e-TRAM 2.0 per activar el conjunt de tràmits associats a la Finestreta Única empresarial (FUE). Amb e-TRAM 2.0 resolen la integració automàtica amb Canal Empresa, de l’Oficina de Gestió Empresarial (OGE) i, alhora, disposen d’avantatges en la personalització del catàleg respecte l’anterior versió del servei.
Conjunt de tràmits associats a FUE en el catàleg de l’Ajuntament de Llagostera
El nombre de tràmits realitzats amb e-TRAM ha estat en constant creixement.
Evolució del nombre de tràmits realitzats. L’any 2023 inclou els primers sis mesos
Globalment, i en tot el context de e-TRAM (2004-2023), gairebé s’ha arribat ja als 4 milions de tràmits realitzats:
Evolució del nombre de tràmits realitzats amb e-TRAM 1.0 i e-TRAM 2.0
Entre 2022 i 2023 e-TRAM 2.0 acumula ja més de 815.000 tràmits, essent el primer semestre de 2023, amb només e-TRAM 2.0 al territori, el semestre amb més tramitació: més de 450.000 tràmits realitzats, amb una mitjana de 75.000 tràmits mensuals.
Aquesta dada és superior a la millor dada anterior per a aquest període (primer semestre de 2022), on es van registrar 433.000 tràmits (e-TRAM 1.0 + e-TRAM 2.0). Es confirma, doncs, que e-TRAM 2.0 està plenament desplegat i en ús, i en constant creixement.
Durant el primer semestre de 2023 el tràmit amb més volum de tramitació és la instància genèrica, doncs suposa més del 90% de tota la tramitació realitzada. Concretament es van tramitar 414.000 instàncies genèriques a tot el territori.
Els ajuntaments amb més volum de tramitació d’instància genèrica són Cerdanyola del Vallès. amb 10.471 tràmits, el Vendrell, amb 8.404 tràmits i Ripollet, amb 7.428 tràmits, seguits per Sant Vicenç dels Horts i Palafrugell.
Després de la instància genèrica, hi ha un segon grup de tràmits amb força activitat: el conjunt de tràmits associats a la tramitació d’activitats econòmiques (FUE). Agrupats suposen gairebé 7.000 tràmits durant els primers sis mesos de 2023 i destaquen especialment els ajuntaments de L’Hospitalet de Llobregat, Badalona i Cornellà de Llobregat.
El tercer tràmit a destacar és la Sol·licitud d’accés a la informació pública (SAIP), que en els primers sis mesos de 2023 s’aproxima als 2.000 tràmits. L’informe del Síndic de Greuges (i tot el seu treball amb el “client ocult”) implica un ús més intensiu del tràmit, però això no exclou que s’observi un creixement en el volum de tramitació de més d’un 40% en aquest tràmit respecte al primer semestre de 2022 (època en la qual el Síndic va fer els mateixos anàlisis).
A nivell de tràmits més utilitzats podeu consultar el detall de tramitació segons sèries històriques, territori i/o tipologia de tràmit a l’apartat indicadors del web de l’AOC.
Tot i que e-TRAM 2.0 és una solució recent des de l’AOC seguim treballant per a aplicar-hi millores i noves funcionalitats. Aquestes són les tres millores que tenim previst desplegar al larg de 2023:
1) Ampliar el catàleg de tràmits a e-TRAM 2.0
Estem treballant per avançar en nous i millors tràmits associats amb el padró d’habitants, nous tràmits de tributs i millorar els existents associats a la Finestreta Única Empresarial (FUE). Paral·lelament a la FUE també avançarem a crear-ne de nous associats a obres.
2) Fer disponible a producció la tramitació d’intermediaris amb Representa:
Estem treballant per a fer disponible la tramitació d’intermediaris amb Representa des d’e-TRAM 2.0 i activar-ho al servei per a qualsevol tipologia de representació disponible.
3) Avançar en formularis personalitzables per part dels ens
Un element clau i altament demanat pels ens ja en l’anterior versió de l’e-TRAM és la possibilitat d’editar formularis. Al llarg de 2023 s’iniciarà el camí per facilitar als ens la possibilitat de generar formularis propis a partir d’un tràmit base. Esperem poder oferir aquesta nova funcionalitat a finals d’aquest 2023.
Aquestes millores les anirem explicant en el Blog de l’AOC. A l’inici de l’any 2024 farem el balanç del primer any complert de funcionament de e-TRAM 2.0.
Aprofitem per animar-vos a que compartiu amb nosaltres a través del canal Millorem qualsevol suggeriment, idea o proposta de millora que tingueu.