- Certificació digital
- Entitats registre idCAT i T-CAT
- Identitat i signatura digital
Auditoria del Servei de Certificació Digital i nova secció a la web de suport
La implantació de la signatura electrònica en les gestions de treballadors públics, empreses i ciutadania ha permès garantir la integritat, autenticitat, confidencialitat i no repudi dels documents signats així com la identitat de la persona que signa. D’aquesta manera la validesa d’un document signat en paper s’equipara a la d’un document signat electrònicament.
Poder signar documents de manera electrònica aporta una sèrie d’avantatges que van més enllà de l’equiparació entre signatura manuscrita i digital:
L’any 2011, l’AOC va introduir la signatura electrònica per al personal de l’administració. Des de llavors es poden signar resolucions, decrets i qualsevol tipus de document administratiu des de qualsevol lloc i en qualsevol moment. Els càrrecs electes ja no han de personar-se a l’ajuntament per signar la permanent carpeta de documents que sempre hi havia a la taula.
L’AOC gestiona, cada any, 140 milions de signatures electròniques generades per les administracions catalanes.
El temps de la Txell és or
La Balbina i la Txell són les alcaldesses de VilAOC de Baix i VilAOC de Dalt.
A VilAOC de Baix, la Balbina es desplaça a l’ajuntament per signar a mà totes les resolucions, decrets i factures. Per contra, la Txell signa amb el mòbil, des d’on vol i quan vol i inverteix el temps estalviat en altres actuacions de millora del seu municipi.
#20AnysAOC #FemPaísDigital