Amb la integració el passat mes de juny de les noves opcions de consum de dades que es pot fer des de l’Hèstia, el nombre de consultes des de les Àrees bàsiques de Serveis Socials (ABSS) ha augmentat significativament. Si en tot l’any 2021 el consum des de l’Hèstia es va limitar a 16.840 consultes, en el que portem de 2022, i només fins a mitjans d’octubre, ja s’han fet més de 25.000, sent les dades més sol·licitades les del Padró de les persones usuàries.
La incorporació de les consultes a la Tresoreria de la Seguretat Social, l’Agència Tributària i la Renda Garantida de Ciutadania ha engrescat les ABSS a obtenir les dades necessàries de les persones, previ consentiment d’aquestes, directament des del mateix programari d’atenció, estalviant temps, tant als professionals com a la ciutadania, facilitant-los així les gestions i fent possible una atenció centrada en els seus interessos reals. En no demanar dades que ja estan en poder de l’Administració Pública, des dels Serveis Socials s’està cada vegada més a prop de complir amb la normativa vigent des de fa anys, de no sol·licitar a la ciutadania les seves dades d’altres administracions.
ABSS com Badalona, El Vendrell, Santa Coloma de Gramenet, Reus i Amposta, entre d’altres, han apostat per fer servir aquestes consultes intensivament, convertint-se així en les capdavanteres d’aquest bon ús.