- Administració oberta
Es posa en marxa l’Observatori de l’Administració Digital de la Generalitat de Catalunya
Una de les preguntes que es fan sovint aquelles entitats que reben ajuts Next Generation (trobareu més informació sobre els fons i els serveis AOC en aquest post) és com integrar-se amb la carpeta ciutadana a través del Hub de Carpetes Ciutadanes que presta el Consorci AOC.
El Hub de Carpetes Ciutadanes i els ajuts Next Generation
El Ministeri de Política Territorial va aprovar l’Ordre TER/836/2022, de 29 d’agost per la qual s’aproven les bases reguladores i la convocatòria de 2022 de les subvencions destinades a la transformació digital i modernització de les administracions de les entitats locals, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat amb els fons europeus Next Generation.
Com a resultat, els ens receptors es comprometen a aportar dades per facilitar l’oferta de serveis.
El hub de carpetes ciutadanes de l’AOC (MyGov) està integrat els tràmits i notificacions electròniques realitzades amb e-TRAM i e-Notum i, també, amb la “Mi carpeta ciudadana” de l’AGE*. Amb aquesta integració no cal fer-ne més. Podeu revisar la Documentació d’integració amb el hub de carpetes AOC (MyGov).
Dins de la Línea estratégica 5 dels fons, Interoperabilidad de servicios básicos de administración digital, es pot finançar la integració de la carpeta ciutadana pròpia de l’ens amb el hub de carpetes de l’AOC.
*Nota: Actualment, la integració amb l’AGE té una incidència tècnica. Estem en contacte amb el Ministeri d’Afers Econòmics i Transformació Digital per resoldre-la.
Llavors, em fa falta desenvolupar la integració amb el Hub de carpetes ciutadanes?
El punt de partida és la següent pregunta:
Feu servir els serveis eTRAM, eFACT, VALID, ViaOberta i l’eNOTUM?
Si la resposta és afirmativa, els tràmits i notificacions electròniques realitzades amb e-TRAM i e-Notum, els intercanvis d’informació mitjançant ViaOberta, les factures presentades via eFACT i les identificacions realitzades amb VALID estan integrats amb El meu espai i tràmits i notificacions amb “Mi Carpeta Ciutadana” a través del Hub de carpetes ciutadanes (MyGov) de l’AOC. Amb aquesta integració no cal fer-ne més.
Si la resposta és negativa, les actuacions, els tràmits i les notificacions electròniques realitzades al vostre ens podrien no estar integrades i possiblement caldria fer la integració que detallarem a l’apartat “Primers passos per a integrar-se“.
El Hub de Carpetes Ciutadanes i El meu espai
El Hub de Carpetes Ciutadanes és l’element tecnològic que fa possible que diverses fonts de la informació relativa a la ciutadania la aportin per mostrar-la a les carpetes ciutadanes mitjançant mecanismes d’interoperabilitat.
El meu espai és la carpeta ciutadana que us proveeix l’AOC i esdevé l’espai personal interadministratiu que ofereix a la ciutadania un major control de la seva relació amb l’administració, el Consorci l’ofereix en col·laboració amb la Xarxa de Governs Transparents de Catalunya. Podeu veure més informació sobre el servei a la plana de El meu espai.
Primers passos per a integrar-se
Com hem comentat anteriorment en aquesta publicació, els tràmits i les notificacions electròniques realitzades amb e-TRAM i e-Notum respectivament ja estan integrats al Hub de carpetes ciutadanes directament, no cal fer-ne més accions.
Aquells tràmits, actuacions, comunicacions, notificacions, etc… que no sigui així, es poden incorporar mitjançant la integració amb el Hub de Carpetes Ciutadanes (HCC).
Quines tramitacions puc integrar a través del Hub de Carpetes Ciutadanes?
El model de dades del HCC està dissenyat amb una visió ampla per recollir gairebé tot tipus d’actuacions i tràmits. Des d’assentaments registrals, peticions per altres canals o altres tipus d’accions amb la ciutadania. El principal criteri és diferenciar entre accions que la ciutadania inicia o envia cap a la administració; i aquelles que l’administració genera o remet cap a la ciutadania.
A més a més, el HCC us permetrà la integració dels expedients, tot possibilitant que les persones puguin veure detalls dels mateixos i, per exemple, una URL on veure més informació.
Documentació relativa a la integració
Tota la informació relativa a la integració amb el Hub de Carpetes Ciutadanes la trobareu disponible a la seva plana web i també és possible accedir a través de la següent imatge:
Primers ens i proveïdors integrats en fase final de pilotatge
Actualment, s’està finalitzant la fase de pilotatge de la integració i l’AOC ja es troba en situació per atendre més sol·licituds.
Actualment, tant diversos ens públics com proveïdors es troben en vies d’entrar en producció:
Els proveïdors de solucions de mercat que a data 5/10/2022 han iniciat la realització de la seva integració són*:
* Podeu consultar l’estat de les integracions dels serveis del Consorci AOC.