- Integració
- Tramitació electrònica
Millores en la missatgeria Representa, implicacions per a integradors
Si es detecta que s’ha dipositat una notificació de manera errònia o improcedent, hi ha la possibilitat d’anul·lar-la tècnicament. L’anul·lació implica que la notificació continuarà sent visible a la part del treballador públic d’e-NOTUM, però ja no serà accessible pel seu destinatari i per tant, no serà visible des del portal de ciutadania.
Des del servei e-NOTUM, s’ha habilitat la possibilitat que els ens usuaris del servei puguin realitzar l’anul·lació de les notificacions directament, des de les pantalles EACAT, de manera ràpida, fàcil i àgil sense haver de gestionar-ho a través del nostre Centre d’Atenció a l’Usuari com fins ara. Només cal cercar la notificació a anul·lar, prémer el botó d’anul·lació, motivar-la i confirmar l’acció, com s’explica en el post Canvi en el procediment d’anul·lació de notificacions.
En relació amb els ens usuaris del servei que facin servir la modalitat d’integració, durant el primer trimestre del 2023 oferim la nova versió de missatgeria eNOTUM 4.0 que incorporarà entre d’altres, aquesta nova funcionalitat.
En aquest sentit, doncs, ara mateix, per tal d’anul·lar una notificació us oferim dues opcions:
Tingueu en compte, però, que l’anul·lació de les notificacions està prevista per aquells casos on, per exemple, s’aprecien errors materials o aritmètics en l’acte administratiu objecte de notificació, errors en les persones destinatàries mateixa o la concurrència de causes de nul·litat de ple dret, circumstàncies vinculades al procediment administratiu, que cada ens pot decidir aplicar segons protocols interns.
És a dir, l’anul·lació tècnica de la notificació és una qüestió funcional que no eximeix a l’òrgan que practica la notificació de justificar la decisió d’anul·lar-la segons correspongui (per exemple, en un acte o resolució administratius).