- Dades Obertes i Transparència
- Govern obert
El llenguatge planer i la comunicació clara al portal de transparència: què hem fet i cap on anem
L’anonimització de les denúncies és essencial per a garantir la confidencialitat i protegir les persones que denuncien de possibles represàlies.
La Bústia Ètica és el servei que proporciona l’AOC a les entitats, en col·laboració amb la Xarxa de Governs Transparents. En aquest sentit, es proporciona el canal per realitzar, de manera anònima, les denúncies sobre, per exemple, comportaments inapropiats, violacions de la llei o de les normes de l’organització.
Per aconseguir-la, es dur a terme recomanacions en matèria de formularis així com mantenir els esforços per a que la tecnologia minimitzi les riscos.
La importància de l’anonimització en l’ús d’un canal de denúncies o sistema d’alertes es deu al fet que moltes persones temen represàlies si denuncien un comportament inapropiat o il·legal.
Això, pot ser especialment rellevant en organitzacions amb una cultura d’intimidació o on les denúncies anteriors no han estat tractades de manera adequada.
També, en organitzacions de baixa quantitat de persones treballadores on, per aquest fet, es podrien patir represàlies o el temor a que es puguin materialitzar augmenta.
L’anonimització també és important per a garantir la imparcialitat en el tractament de les denúncies. Si les persones que denuncien són identificables, és possible que se sentin pressionades a retractar-se o que se les tracti de forma diferent d’altres persones que denuncien.
Per tant, l’anonimització ajuda a assegurar que totes les denúncies siguin tractades de manera justa i equitativa.
En resum, l’ús del servei de la Bústia Ètica pot ser una eina valuosa per a promoure l’ètica i la integritat en una organització.
No obstant això, és important recomanar i garantir que les denúncies siguin anònimes per a protegir les persones que denuncien i assegurar que es tractin de manera justa.
Teniu disponibles recursos, com per exemple la nova web del servei, el portal específic de suport, el centre de documentació que inclou les FAQS i la plana de la entitat de proves específica del servei.
Per a sol·licitar l’alta, trobareu el tràmit a l’EACAT tràmits, al prestador Consorci AOC, Servei CAOC – Sol·licitud de serveis, al Tràmit “Sol·licitud d’alta i modificació dels serveis de l’AOC”.
De la mateixa manera que en altres serveis, haureu d’emplenar el document PDF de Sol·licitud d’alta i modificació dels serveis de l’AOC on haureu de seleccionar el servei Bústia Ètica.
Consideracions del servei: