- Formació AOC
- Innovació
Inscriu-te a la formació del Canal d’alertes del 11/07
La Fundació iSocial ha presentat l’informe sobre Innovació tecnològica i serveis socials durant un acte a l’auditori de l’empresa de NTT Data, a Barcelona, que repassa els diferents camps emergents d’innovació tecnològica dels serveis socials: la comunicació i acompanyament remots, l’empoderament i auto-gestió, la millora de l’autonomia personal i la intel·ligència organitzacional.
A l’acte, inaugurat per la presidenta de la Fundació iSocial, Montse Cervera, hi va participar el subdirector d’Estratègia i Innovació de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC), Miquel Estapé, que va presentar les oportunitats, riscos i reptes de la innovació tecnològica pel sector dels serveis socials establint les persones com a vèrtex central i entenent que la tecnologia és un mitjà i no un fi. També va destacar la importància de les dades i de la gestió d’aquestes per a un correcte funcionament de les organitzacions dels serveis socials, tant públiques com del tercer sector.
A través d’una proposta de propers passos a seguir, la Fundació iSocial planteja 20 propostes adreçades a les organitzacions catalanes i espanyoles dels sector dels serveis socials, per a seguir endavant i amb ànims d’enfocar l’entorn tecnològic dels serveis socials per no ignorar l’ús i l’eficiència que comporta l’ús de la tecnologia. Entre aquestes 20 propostes, la Fundació iSocial reclama a les administracions que cal redefinir les carteres de serveis socials per incorporar-hi les modificacions que l’ús d’eines digitals comporta.
La jornada, conduïda per la periodista Mariola Dinarès, va finalitzar amb el debat “Aprenent dels Atrevits”, que va moderar Dinarès i on també hi van participar Albert Giralt, Director General de l’empresa Avinent, Mikel Palazuelos, responsable de Health & Social Care de NTT Data i Miquel Estapé. Va cloure l’acte el secretari d’Afers Socials i Famílies, del Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, Lluís Torrens.