- Administració oberta
L’AOC participa en la cimera mundial de governs digitals al Canadà
Els darrers vints anys la manera com ens relacionem les persones amb l’Administració ha evolucionat molt. D’haver d’anar presencialment a les oficines per fer qualsevol tràmit hem passat a poder fer moltes de les gestions habituals en línia. Un dels serveis que ha facilitat aquesta transformació digital i del que l’Administració Oberta de Catalunya ha estat impulsora és la identitat digital: una manera fàcil, ràpida i segura d’acreditar la teva identitat davant l’administració per poder fer tràmits per Internet.
D’això en saben molt el Hans i la Lara, dos joves dels Països Baixos que volen anar d’Erasmus a la Universitat de VilAOC i que han obtingut la seva identitat digital per Internet en pocs minuts, només amb el passaport i fent-se una autofoto amb el mòbil. El Hans s’instal·larà al poble de VilaAOC de Baix i la Lara a VilAOC de Dalt.
A VilAOC de Baix ho fan tot en paper i és per això que el Hans, tot i tenir identitat digital, haurà de viatjar expressament un mes abans per fer tots els tràmits de manera presencial. En canvi a VilAOC de Dalt, on han apostat per l’administració digital, la Lara pot fer els tràmits previs per preparar la seva estada per Internet.
Usos de la identitat digital
La Lara ha fet per Internet el tràmits relacionats amb el seu viatge d’estudis utilitzant la seva identitat digital. Hi ha, però, moltes altres gestions que els serveis d’identitat digital com ara l’idCAT Certificat i l’idCATMòbil permeten fer. Per exemple: fer la preinscripció escolar, sol·licitar un ajut, una beca o una subvenció; demanar una prestació per desocupació, un permís d’obres i molts altres tràmits sense necessitat de desplaçaments i amb les mateixes garanties i seguretat que la gestió presencial.
Actualment hi ha més de 2 milions de persones que disposen d’un idCAT Mòbil.
#20anysAOC #FemPaísDigital