- Certificació digital
- Entitats registre idCAT i T-CAT
- Identitat i signatura digital
Auditoria del Servei de Certificació Digital i nova secció a la web de suport
Quan intentem identificar-nos amb un certificat T-CAT i apareix error, hi ha una sèrie de preguntes que ens podem fer per esbrinar quin és el problema i com solucionar-lo:
Si és el primer cop que s’utilitza la T-CAT en un ordinador cal seguir els passos d’instal·lació que es troben a la faq Instal·lació de la T-CAT en targeta, i a Lliurament, descàrrega i instal·lació de la T-CAT P en el cas de la T-CAT en programari.
Si la T-CAT només dona error en un lloc web concret, caldrà consultar amb el suport del web on s’obté l’error, ja que si que la T-CAT permet autenticar-se en altres planes, podem afirmar que està ben instal·lada i es llegeix correctament. També es pot comprovar l’estat de la T-CAT fent el test que es troba a Com puc comprovar un certificat? Si no es pot validar el certificat segons els passos de la faq, caldrà revisar si s’està llegint.
Per comprovar si la T-CAT que tenim al lector s’està llegint, cal obrir el programa Safesign (apareix posant “token” al cercador de Windows) i en el menú “id digitals” clicar l’opció “mostrar id digitals registrats”:
La T-CAT que es llegeix es mostra amb la icona verda que es veu en la següent imatge:
Si no s’està llegint recomanem revisar la faq Safesign: manual i possibles errors.
Si una T-CAT no es llegeix en un ordinador, es pot provar si en altres es llegeix: si una T-CAT no funciona en altres ordinadors on sí que es llegeixen altres T-CAT, la que no es llegeix ha de tenir algun problema específic per exemple de bloqueig de PIN/PUK.
Si et trobes amb una T-CAT que no funciona i, tot i haver revisat els punts indicats, no ho pots resoldre, tens a la teva disposició el portal de suport de T-CAT, des d’on també ens podràs contactar si no trobes la solució al problema.