- Dades Obertes i Transparència
- Govern obert
S’incrementen en un 34 % les sol·licituds d’accés a la informació pública durant el 2023
Un cop finalitzada la fase de pilotatge, el servei ha entrat en producció i ja es poden demanar les altes. Les administracions ja poden sol·licitar l’alta del servei mitjançant el formulari d’alta a l’EACAT.
Estratègicament, compta amb el recolzament de la Xarxa de Governs Transparents per disposar a les entitats públiques del a través del projecte i servei homònim Bústia Ètica amb l’objectiu comú de desplegar la solució.
L’objectiu és oferir al món local mitjançant un servei integral “claus en mà”, que inclogui aspectes tecnològics, així com d’acompanyament en la gestió dels processos de negoci. El rol de l’AOC és el prestar el servei tecnològic, posar-lo a disposició dels ens locals que ho desitgin, oferir un suport tècnic i realitzar els desenvolupaments que garanteixin la seva evolució d’acord a les necessitats.
Les tasques d’assessorament, formació i acompanyament en els processos de gestió per a les entitats públiques amb menys recursos es realitzaran en base a un model de governança que està pendent de concretar. Aquestes tasques són fonamentals per l’èxit de les gestions i el model compartit comú.
Per a sol·licitar l’alta, trobareu el tràmit a l’EACAT tràmits, al prestador Consorci AOC, Servei CAOC – Sol·licitud de serveis, al Tràmit “Sol·licitud d’alta i modificació dels serveis de l’AOC”.
De la mateixa manera que en altres serveis, haureu d’emplenar el document PDF de Sol·licitud d’alta i modificació dels serveis de l’AOC on haureu de seleccionar el servei Bústia Ètica.
Consideracions del servei:
Mereixen un reconeixement les entitats i, especialment, les persones que han participat de la fase de pilotatge. Gràcies a elles, ha estat possible inaugurar el servei i impulsar la integritat institucional i el bon govern al territori.
Per això, s’agraeix enormement la seva implicació i esforços als Ajuntaments de Badalona, Barcelona, Calonge i Sant Antoni, Cerdanyola del Vallès, Esplugues de Llobregat, Gavà, Granollers, l’Hospitalet de Llobregat, Lleida, Llinars del Vallès, Manlleu, Mataró, Mollet del Vallès, Palafrugell, Palau-solità i Plegamans, Polinyà, el Prat de Llobregat, Reus, Rubí, Sabadell, Sallent, Sant Boi de Llobregat, Sant Climent de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Joan de les Abadesses, Sant Joan Despí, Sant Quirze, Tarragona, Tàrrega, Terrassa, Tordera, Tornabous, Viladecans , Vilanova del Camí, Vilanova i la Geltrú i Vila-seca; a les entitats com la Fundació Institut de Bioenginyeria de Catalunya, la Universitat de Lleida, l’Oficina Antifrau de Catalunya i l’Agència Valenciana Antifrau; així com als Consells Comarcals del Berguedà, del Maresme, del Pla d’Urgell, del Ripollès, del Solsonès i del Vallès Oriental; també especialment a les quatre Diputacions catalanes: la de Barcelona, de Girona, de Lleida i de Tarragona; així com a la Generalitat de Catalunya.
En matèria formativa i amb regularitat, s’oferirà formació específica en administració del servei Decidim Catalunya. Actualment, la propera convocatòria oberta disponible està programada en forma de webinar convocat pel 15 de desembre de 10 a 13h.
Trobareu el formulari d’inscripció als webinars del servei disponible a https://www.aoc.cat/blog/events/webinar-servei-decidim/.
També, teniu disponible altres recursos, com per exemple la nova web del servei, el portal específic de suport, el centre de documentació que inclou les FAQS i la plana de la entitat de proves específica del servei.