- Administració oberta
Noves guies de recomanacions per millorar la implantació dels serveis AOC
Les administracions catalanes continuen avançant cap a uns governs plenament digitals. Així ho demostra el balanç de l’ús dels serveis AOC pel 2021. L’indicador més destacat és que el 2021 cada persona ha fet 5 tràmits o actuacions digitals a l’any amb l’Administració, el que significa un increment de gairebé el 50% respecte a l’any anterior. El 2020, l’any del confinament, també va incrementar el nombre d’actuacions un 50% en relació al 2019 (prepandèmia). Això implica que en dos anys, s’ha duplicat la relació digital de la ciutadania amb l’administració.
Segons la metodologia de l’AOC, que recentment hem actualitzat amb la col·laboració de Proava (Generalitat), l’ús dels serveis de l’AOC ha generat 654 milions d’estalvis. A més el 79% valora positivament o molt positivament els serveis públics digitals
Les administracions han fet un gran esforç d’adaptació i digitalització: avui el 76% de les sol·licituds de la ciutadania es fan electrònicament. I pràcticament el 100% de les administracions garanteixen els drets digitals de tramitació i transparència. D’aquests, el 90% utilitzen els serveis AOC per donar compliment a les obligacions legals.
Per poder relacionar-se amb l’Administració des de casa, és imprescindible una identitat digital. Actualment, ja hem lliurat 2,4 milions d’identitats idCAT mòbil o idCAT certificats per fer-ho possible. A més, durant 2021 s’han fet, de mitjana, 1.1 milions de transaccions al dia amb una disponibilitat del 99,6%.
Per assolir aquestes fites són fonamentals els serveis de suport, formació i acompanyament. Des de l’AOC gestionem 65.000 peticions a l’any i hem organitzat sessions de formació i jornades a les quals han assistit 3.700 persones.
Podeu consultar totes les dades a: