- Administració oberta
Es posa en marxa l’Observatori de l’Administració Digital de la Generalitat de Catalunya
El sorteig, per part dels Plens municipals, de les persones que formaran les meses electorals i la posterior publicació de les Actes amb els resultats, ha d’efectuar-se respectant les disposicions legals reguladores del règim electoral, local, jurídic i també les relatives a la protecció de dades personals.
A la pràctica, complir amb l’establert en aquesta normativa pot generar dubtes d’adequació o de proporcionalitat amb la finalitat perseguida.
Doncs bé, l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) s’ha pronunciat recentment sobre aquesta qüestió en el Dictamen CNS 40/2020, de 30 de novembre. Els trets més rellevants d’aquest Dictamen són els següents:
Aquest Dictamen de l’APDCAT suposa una novetat respecte el criteri de l’AEPD fixat a l’Informe 0219/2016, que alhora es basa en un Acord de la Junta Electoral Central.
Sigui com sigui, en el cas dels ens usuaris del servei de Govern Obert de l’AOC cal tenir en compte que les Actes del Ple es publiquen als respectius Portals de Transparència quan es trameten a la Direcció General d’Administració Local.
L’APDCAT indica que els ens usuaris d’aquest servei han de comunicar a l’AOC (encarregat del tractament), les actuacions a realitzar en relació amb la tutela dels de protecció de dades personals. Per a més informació sobre aquesta qüestió, consulteu la FAQ Què passa si detecto una acta de ple amb dades personals?