- Factura electrònica
Actualització important en el servei e-FACT de factura electrònica
Com ja us vam anunciar al post de juliol, us adjuntem nova informació sobre l’estudi de les factures que hem rebut durant el 2020 a l’eFACT. En aquest cas, hem revisat quin és el comportament de les factures respecte als estats finals que pot tenir una factura.
D’acord a la resolució de 10 d’octubre de 2014, de la Secretaría de Estado de Administraciones Públicas y de la Secretaría de Estado de Presupuestos y Gastos, per la qual s’estableixen les condicions tècniques normalitzades del punt general d’entrada de factures electròniques, i tal com indica l’Ordre ECO/306/2015, de 23 de setembre, que regula el procediment de tramitació i anotació de les factures en el Registre comptable de factures en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic, els estats de tramitació de les factures que les oficines comptables han de comunicar, son:
Pel que fa referència a la tramitació de les factures, hem pogut observar que un número rellevant d’entitats no informen mai dels estats finalistes (pagada, rebutjada) i que aquests estats no s’han informat als proveïdors en un número considerable de factures.
En concret, d’un total de 3.657.864 factures analitzades, corresponents a 3.675 entitats, hem identificat que: