- Administració oberta
Es posa en marxa l’Observatori de l’Administració Digital de la Generalitat de Catalunya
A les properes eleccions al Parlament de Catalunya que se celebraran el proper 14 de febrer les persones que ho desitgin podran realitzar tot el procés de votació sense sortir de casa. Es podrà fer la sol·licitud de vot per correu de manera telemàtica amb l’idCAT certificat, així com amb d’altres certificats digitals qualificats de l’Estat. Un cop feta la sol·licitud de vot per correu de manera telemàtica el procés de votació es podrà completar lliurant el vot directament a l’empleat de Correos que anirà al domicili per fer entrega de la documentació.
La sol·licitud de vot per correu es podrà fer a partir del 22 de desembre de 2020 i fins el 4 de febrer de 2021. Si encara no disposeu de l’idCAT certificat que us permetrà realitzar aquesta sol·licitud de manera telemàtica, us podeu informar a www.idcat.cat.
El vot des de casa serà possible gràcies a l’acord a què han arribat la Generalitat de Catalunya i Correos. De la seva banda, la Junta Electoral Central (JEC) ha autoritzat un llistat de mesures proposades que fan possible exercir el dret a vot sense sortir de casa en les eleccions previstes per al 14 de febrer de 2021.
La JEC ha resolt eliminar la signatura de la recepció de la documentació electoral, fins ara obligatòria, i permetre que el personal de Correos pugui recollir el sobre electoral. Per tant, tot el procés per exercir el dret a vot es podrà de fer des de casa. Això vol dir que, en el moment en què l’empleat de Correos faci entrega de la documentació electoral, les persones podran entregar-li directament el seu vot. Aquesta és una opció de la qual en podrà gaudir tota la ciutadania, inclosos els casos de positius de COVID-19 i les persones considerades contactes estrets.