- Innovació
- Interoperabilitat
Mataró simplifica la tramitació amb l’ús de la interoperabilitat des de l’OAC: DigiCanvis
L’inici d’any és bon moment per fer balanç de feina feta i agafar impuls de cara als reptes i projectes de futur. Avui fem repàs de l’estat d’una iniciativa innovadora que vam posar en marxa a principis del 2017: la de recollir i gestionar les idees i propostes de millora dels usuaris dels serveis AOC.
Aquesta iniciativa forma part de l’estratègia “intel·ligència col·lectiva” de l’AOC.
Indicadors globals (3 anys de recollida i gestió de propostes de millora)
Els principals indicadors són els següents:
Atès el gran volum de propostes i els recursos limitats del Consorci AOC, s’ha definit un acord de nivell de servei en el que s’analitzen i es responen totes les propostes de millora que tinguin un mínim de 10 vots de suport. D’aquesta forma els propis usuaris ens ajuden a definir les propostes que de forma prioritària hem de valorar. En aquest sentit:
Per què un espai col·laboratiu de propostes de millora
Els serveis del Consorci AOC són utilitzats per desenes de milers d’empleats públics i per centenars de milers de ciutadans. L’experiència de tots aquests usuaris (externs i interns de l’Administració) és molt valuosa per millorar els serveis AOC i ajudar a prioritzar els futurs desenvolupaments, en un moment de restriccions pressupostàries.
La filosofia de la innovació oberta ens diu que el coneixement està distribuït i que tothom pot tenir bones idees, independentment de les seves responsabilitats i del seu càrrec. Per aquest motiu cal impulsar mecanismes per recollir les bones idees, fomentar la participació en la priorització d’aquestes idees i facilitar el seguiment de la seva implantació. I això cal fer-ho de forma sistemàtica i continuada en el temps.
Des del Consorci AOC vam analitzar les experiències d’innovació oberta al sector públic. Vam detectar algunes iniciatives puntuals en alguns governs i alguns portals de recollida de propostes enfocades a reptes de futur i nous projectes. Però no vam saber identificar cap solució que facilités la recollida sistemàtica i continua de propostes de millora de serveis digitals ja existents.
En el sector privat hi ha més experiència i es poden trobar diverses solucions que faciliten aquestes tasques; les utilitzen sobretot les empreses de desenvolupament de programari. Una de les principals solucions de mercat és Uservoice, que té un conjunt de funcionalitats que faciliten la recollida, gestió i seguiment de propostes de millora.
Solució implantada
La solució Uservoice facilita la recollida, gestió, votació i seguiment de les propostes de millora dels usuaris dels serveis AOC, de forma sistemàtica i continuada.
Per saber més sobre aquesta solució podeu consultar la fitxa Espai col·laboratiu de propostes de millora dels serveis AOC.
A més d’implantar la solució Uservoice, hem creat un espai al Laboratori AOC on publiquem la versió alfa dels projectes, iniciatives i serveis que estem construint, a fi de recollir el parer i els comentaris dels usuaris que desitgeu provar-los. Podeu participar-hi a través de l‘espai obert de propostes de millora.
La vostra opinió és molt important per a nosaltres. Feu-nos-la arribar!