- Administració oberta
- Dades Obertes i Transparència
- Govern obert
Apunta’t a la propera sessió informativa del Postgrau d’Administració Electrònica i matricula’t
El proper 6 de novembre incorporarem diferents millores funcionals i correctius al portal de transparència i portal de dades obertes que us oferim des de l’AOC (amb la col·laboració de la Xarxa de Governs Transparents de Catalunya).
Principals novetats:
Nova funcionalitat pensada per a fomentar la millora i automatització dels ítems del portal de transparència, mitjançant l’associació de diferents recursos (com ara taules de dades, gràfiques, o mapes…,) generats per cada ens des del seu propi entorn de dades obertes.
Per a poder gaudir d’aquesta funcionalitat, l’ens ha de disposar prèviament del portal de dades obertes amb capacitat d’autogestió que oferim des de l’AOC. Al següent enllaç us indiquem com podeu fer la sol·licitud del portal de dades obertes amb autogestió. on s’inclou el manual amb tots el recursos disponibles i requeriments tècnics.
Amb el portal de dades obertes d’una manera senzilla, àgil i pràctica, podreu potenciar la reutilització de dades del sector públic, millorar els vostres ítems de transparència, i fomentar l’automatització entre el vostre back-office de gestió i el portal de transparència gràcies a la relació que podreu establir amb les dades obertes.
Per a més informació sobre aquesta nova funcionalitat i exemples pràctics, podeu consultar l’entrada específica del manual sobre com millorar la interacció entre el portal de transparència i les dades obertes.
Des de l’apartat d’administració al menú de navegació s’ha creat una nova entrada “administració de DDOO” que facilita seleccionar del conjunt de dades obertes disponibles per a l’ens, aquelles que es volen visualitzar al portal específic de dades obertes. A la pràctica aquesta millora us facilitarà amagar al vostre portal de dades obertes, tots aquells conjunts de dades de caràcter global, és a dir, d’origen supramunicipal, on per al vostre ens no es disposi d’informació.
Per a més informació sobre aquesta nova funcionalitat podeu consultar l’entrada específica del manual del servei associada a la possibilitat de gestionar el conjunt de dades obertes disponible al portal.
Per a fer més entenedora la navegació i informació que es dona a la ciutadania, per defecte s’ha eliminat l’avís de sortida del domini estricte de la Seu electrònica i/o el portal de Transparència que existia fins al moment. Ara bé, si voleu que es mantingui l’avís ho podreu indicar entrant al portal d’edició, “configuració” i marcar-ho específicament al quadre de diàleg “avís enllaços externs”.
Per a més informació detallada sobre aquesta funcionalitat podeu consultar l’entrada específica del manual del servei associada a la gestió de l’avís de sortida de domini.
Principals correctius:
Les tasques de desplegament d’aquesta nova versió s’iniciaran a partir de les 11h del matí del dia 6 de novembre i acabaran al voltant de les 17h. És possible que durant la jornada es puguin produir talls de servei de caràcter puntual. Disculpeu les molèsties que aquest desplegament us puguin ocasionar.