- Innovació
- Interoperabilitat
Mataró simplifica la tramitació amb l’ús de la interoperabilitat des de l’OAC: DigiCanvis
El passat 15 de novembre es va presentar a Gavà GAVIUS, un projecte innovador de transformació digital que posarà l’administració intel·ligent al servei de la ciutadania en l’àmbit de les prestacions socials:
El projecte, liderat per l’ajuntament de Gavà, compta amb el finançament del fons europeu Urban Innovation Actions –amb 4.3 milions d’euros– i és un exemple de treball conjunt entre administració, empresa, ciutadania i recerca. Es tracta de l’anomenada “quàdruple hèlix” que, en aquest projecte, estarà representada per:
GAVIUS és l’assistent virtual de l’administració local que comunica als ciutadans i ciutadanes quins ajuts socials tenen a l’abast, com es tramiten, com s’atorguen i com es poden percebre de manera còmoda, ràpida, senzilla i a través del mòbil.
Els vuit ens públic i privats que participen al projecte GAVIUS aporten la seva visió i coneixements en els camps de la transició digital al món local, l’aplicació de la intel·ligència artificial i els límits legals, la usabilitat dels serveis públics, la preservació de la identitat digital, els processos d’ideació i co-creació amb la ciutadania i el personal públic, el pilotatge, la estandardització, etc.
L’AOC aporta a GAVIUS la seva experiència del projecte MyGov Social, en el desenvolupament de serveis innovadors personalitzats, proactius i que generin confiança en la ciutadania. Concretament l’AOC:
Repte MyGov Social: Com podem facilitar a la ciutadania informació sobre els recursos socials que ofereixen les diferents administracions públiques de manera personalitzada i proactiva?
Si voleu més informació sobre el projecte MyGov Social podeu consultar la fitxa Recomanador d’ajuts per a les persones amb necessitats socials.
Per conèixer com es va gestar el projecte GAVIUS, en quina fase es troba i quins seran els propers passos, podeu mirar el vídeo elaborat en motiu de l’acte del 15 de novembre i la presentació a gavatv.cat: