- Administració oberta
El nombre de persones que fan ús dels serveis digitals es quadruplica des de la pandèmia
La Generalitat de Catalunya va posar en marxa el dimecres 1 de juliol el Portal de la Transparència, l’espai web que facilita a la ciutadania la informació integrada de totes les administracions públiques catalanes i que permet donar compliment a les obligacions de transparència establertes per la Llei 19/2014.
La consellera de Governació i Relacions Institucionals, Meritxell Borràs, va presentar el nou portal el mateix dia en què entrava en vigor la llei de la transparència, aprovada ara fa uns mesos pel Parlament, tot remarcant l’objectiu de fer que l’administració tingui ” parets de vidre” per facilitar la seva fiscalització. En opinió de Borràs, a més, apropar el dia a dia de l’administració de la gestió pública “és una ocasió d’or per demostrar que hi ha una immensa majoria dels servidors públics que duen a terme la seva tasca de forma honesta i eficaç”.
Al nou Portal de Transparència de Catalunya es poden consultar en línia els pressupostos, les subvencions i les contractacions de l’administració, i demanar informació adicional. La consellera ha reconegut, però, que el Portal no està desenvolupat al 100% ja que, entre d’altres, falta afegir-hi les dades dels ens locals, que no estan obligats a publicar-les fins l’1 de gener del 2016.
El Consorci AOC oferirà un solució per a gestionar la informació de transparència dels ens locals
El Consorci AOC en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, Diputacions i entitats municipalistes està treballant en una solució comuna de transparència per als ens locals, que es presentarà el proper mes de octubre i que permetrà, als ens que ho desitgin, comptar amb un espai de transparència propi.
Segons la Llei de Transparència, els ens locals poden posar a disposició de la ciutadania aquesta informació a través només del Portal de Transparència de Catalunya, o bé, a través d’un espai de transparència propi, interconnectat amb aquest Portal de Transparència.