- Factura electrònica
Actualització important en el servei e-FACT de factura electrònica
El consistori convoca tots els seus proveïdors per informar-los que, passat un temps de demora, només acceptarà factures electròniques. Andreu Brú, de PIMEC, el qualifica d””Ajuntament tractor”.
L’alcalde de Sant Just Desvern, Josep Perpinyà, va ser molt directe en la inauguració de la trobada amb proveïdors que va tenir lloc el 2 d’octubre. “Us hem convocat per un tema de sentit comú. L’adopció de la factura electrònica és un benefici en el temps”.
Pere Galindo, cap d’informàtica de l’Ajuntament de Sant Just, va explicar que arrel de l’aprovació de l’Ordenança reguladora de l’Administració electrònica, aquest ens local (malgrat alguna excepció -article 18.3 de l’Ordenança-) només acceptarà que les factures que s’enviïn en l’àmbit de la contractació administrativa tinguin un format electrònic. Malgrat això, l’Ajuntament ha optat per la flexibilitat i dóna un temps de marge que s’allarga tot l’any 2014, posant com a horitzó final el 2015 en el qual tots els seus proveïdors hauran de tramitar electrònicament les seves factures. A més, posa a la disposició dels proveïdors tota l’ajuda que necessitin; fins i tot, ja s’han desplaçat a més d’una empresa per explicar-los la factura electrònica i assessorar-los.
A la sessió també hi van participar Beatriu Tudel, cap del Servei e.FACT i Andreu Brú, director del departament de noves tecnologies de PIMEC.
En l’enllaç següent trobareu el text complet de la sessió informativa per a proveïdors de l’Ajuntament de Sant Just Desvern.