- Administració oberta
El nombre de persones que fan ús dels serveis digitals es quadruplica des de la pandèmia
El Reial Decret 4/2010, de 8 de gener, regula l’Esquema Nacional d’Interoperabilitat en l’àmbit de l’Administració electrònica. La seva Disposició Addicional Primera estableix que cal desplegar el seu contingut mitjançant la publicació d’un seguit de normes tècniques, que són de compliment obligat per part de les administracions públiques.
Les normes tècniques d’interoperabilitat desenvolupen aspectes concrets necessaris per assegurar els aspectes més pràctics i operatius de la interoperabilitat entre administracions i en les relacions d’aquestes amb la ciutadania i amb empreses.
Recentment s’han fet públics els esborranys de resolució de les primeres set normes tècniques. En concret els corresponents a les normes tècniques de:
política de signatura electrònica i de certificats de l’Administració
requisits de connexió a la xarxa de comunicacions de les administracions públiques espanyoles
procediments de còpia autèntica i conversió entre documents electrònics
model de dades per a l’intercanvi d’assentaments entre les entitats registrals
El Consorci AOC ha col·laborat activament en l’elaboració d’aquests esborranys i ja ha començat a treballar en l’adaptació dels serveis que presta a les mateixes.