- Administració oberta
L’AOC participa en la cimera mundial de governs digitals al Canadà
Amb l¿objectiu d¿incrementar l¿ús i la usabilitat del servei, el Consorci AOC ha dut a terme un seguit de millores a l¿e-TRAM, com ara nous tràmits i serveis associats al servei, el canvi d¿idioma (només amb un click es podrà passar del català al castellà i viceversa i, en breu, a l¿aranès pels municipis de la Vall d¿Aran) i millores en els formularis de sol·licitud. En aquest mateix sentit, us informem que enguany també es duran a terme els tallers pràctics sobre l¿e-TRAM a l¿Escola d¿Administració Pública de Catalunya.
Respecte als tràmits del servei e-TRAM, n¿hi ha cinc de nous: la bústia d¿alcaldia, la llicència d¿obra menor, la pròrroga de llicència d’obres, el certificat de compatibilitat urbanística i les reclamacions contra actes tributaris.
Pel que fa als nous serveis, en el nou formulari d¿alta i modificacions de l¿e-TRAM trobareu els següents:
Tràmit de comunicació de domicili via e-TRAM: aquesta opció es posa a disposició dels ens locals que tinguin connectat directament, o a través d’un ens supramunicipal, el seu Padró amb la plataforma de Padró Telemàtic del Consorci AOC i tinguin signat el Conveni marc d¿interoperabilitat. Aquest servei permet a qualsevol persona major de 16 anys d’edat, empadronada al municipi i que disposi d’algun tipus de certificat digital (e-DNI, idCat, FNMT, etc.), comunicar telemàticament les dades del seu domicili de residència (aquell que consta en el padró municipal d¿habitants) a altres administracions públiques.
Recollida de consentiment per a notificacions electròniques via e-TRAM: si seleccioneu aquesta opció i disposeu del mòdul de notificacions electròniques del Consorci AOC (e-NOTUM) o alguna altra solució equivalent, podreu activar l¿opció per recollir el consentiment per part del ciutadà per rebre notificacions electròniques en aquells tràmits on s¿utilitzi el certificat digital.
Configuració del registre d¿entrada: com ja sabreu, l¿e-TRAM està integrat per defecte amb el mateix registre auxiliar que gestiona les entrades i sortides d’EACAT. Però ara és possible integrar l¿e-TRAM amb un registre d¿entrada telemàtic diferent com l¿ERES del Consorci AOC o altres tipus de registres telemàtics (24×7).
Amb relació als formularis per sol·licitar el servei, s¿ha millorat el formulari d¿alta i s¿ha afegit un nou formulari dissenyat especialment per indicar els canvis més comuns en la seva parametrització: els canvis d¿usuaris, la sol·licitud de nous tràmits (com els cinc que s¿han afegit ara) i les altes a nous serveis associats a l¿e-TRAM. Els formularis, com fins ara, s¿han de fer arribar al Consorci AOC a través de l¿EACAT, a la pestanya serveis AOC, en concret a l’apartat ¿Secretaria¿, tràmit ¿Sol·licitud Serveis AOC¿.
Per acabar, cal destacar que durant l¿any 2010, els tràmits i gestions a través del servei e-TRAM del Consorci AOC han estat més de 20.000 i que ja hi ha 733 ens amb l’e-TRAM visible a la web (PDF; 38,08KB) (dades del 24 de gener de 2011).
Si voleu més informació, podeu adreçar-vos al web del Consorci AOC o escriure un correu- e a l¿adreça implantacio@aoc.cat.