- Administració oberta
El nombre de persones que fan ús dels serveis digitals es quadruplica des de la pandèmia
L’1 d’abril al Consell Comarcal de l’Anoia es va celebrar una jornada destinada, entre altres temes, a repassar les novetats introduïdes per la normativa relativa a l’Administració electrònica, això és, les lleis 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans a les administracions públiques i 29/2010, de l’ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya i la disposició addicional setena de la Llei d’economia sostenible, que modifica la llei 11/2007.
Josep Llopis, cap de l’àrea d’Implantació del Consorci AOC, i Carles Ferrer, cap de projectes d’aquesta àrea, van ser els encarregats d’explicar aquestes novetats a més de presentar els serveis de factura electrònica (e.FACT) i seu electrònica (SEU-e) del Consorci AOC.
Per part del Consell Comarcal, Andreu Castells, Tècnic TIC, va analitzar alguns aspectes del servei de certificació digital i l’ús que fa el Consell Comarcal del servei Via Oberta del Consorci AOC. Per la seva banda, el vicepresident del Consell i conseller de Cultura, Esports i Societat de la Informació, Carles Casanova, va fer un balanç de la implantació dels serveis d’Administració electrònica.
Per acabar, Josep Llopis i Carles Ferrer van apuntar aspectes administratius a tenir en compte sobre de les subvencions del Consorci AOC: terminis de justificació, estat de les implantacions, possibilitat d’ajornaments, etc.