- Administració oberta
- Serveis a la ciutadania
- Seu i Tauler electrònic
- Tramitació electrònica
Les opinions de les persones usuàries impulsen el nou disseny de “El meu espai”
Abans de posar-nos amb temes concrets relacionats amb l’e-TRAM, i com a primer post d’aquest espai més enllà de la benvinguda, voldria fer-vos partícips de les xifres que acompanyen el servei durant aquest any 2011.
En primer lloc vull destacar-vos que actualment hi ha 769 ajuntaments catalans que tenen l’e-TRAM visible al seu web (suposa un 81% del municipis catalans), i en tenim una trentena en els quals s’està treballant la seva parametrització.
Si mirem el mapa de la tramitació electrònica a Catalunya realment fa goig, doncs si afegim solucions pròpies de tramitació, gairebé el 87% dels municipis catalans disposen de serveis de tramitació electrònica i per tant estan oberts 24×7 a la ciutadania.
Font: VI Informe sobre l’estat de l’Administració electrònica. Consorci AOC (juliol 2010)
Ara bé, i quin ús tenim…
Si ens endinsem en els tràmits ciutadans realitzats durant aquest any veiem que de gener a setembre els tràmits realitzats amb e-TRAM s’acosten als 18.000. Algú pot considerar que són pocs, altres que són molts… Tot depèn una mica de cada municipi doncs les dades de tramitació varien enormement segons poblacions.
Cal destacar que globalment el tràmit estrella és el d’instància genèrica que suposa un 40% del total dels tràmits. També és important el tràmit de queixa i suggeriment, que s’aproxima al 25% del total, així com els tràmits relacionats amb el padró (al voltant d’un 10%). La resta de tràmits disposen d’uns percentatges menors.
Així doncs, si ens fixem en els municipis on més es tramita trobem que els ajuntaments de Palau-Solità i Plegamans, -que porta en aquests nou primers mesos de l’any 733 tràmits-, Castellar del Vallès, amb 665, Molins de Rei, amb 557, La Roca del Vallès amb 522 i Celrà amb 412 tràmits gestionats, són els Ajuntaments que tenen més activitat.
Tot i això també cal destacar que hi ha Ajuntaments de tamany petit (inferior als 1.000 habitants) que, exprimint les possibilitats de la plataforma, tenen uns volums de tramitació comparativament importants i, al mateix temps, han millorat la seva gestió interna. En aquest bloc també parlarem d’exemples concrets i anirem desgranant com ho estan fent.