- Administració oberta
El nombre de persones que fan ús dels serveis digitals es quadruplica des de la pandèmia
El Govern va aprovar el 15 de març un seguit de mesures per a la implantació de la Finestreta Única Empresarial en el període 2011-2014 per impulsar un canvi de model de relació entre les empreses i l¿Administració que faciliti l¿activitat econòmica i es basi en la confiança en l¿empresariat.
La Finestreta Única Empresarial s¿articularà a partir de la reconversió de l¿actual l¿Oficina de Gestió Empresarial (OGE), que actua com a punt de tramitació unificada d ‘alguns dels procediments que afecten l’activitat econòmica de les empreses. L¿OGE disposa de 160 tràmits a la seva carta de serveis i per tal que esdevingui la futura Finestreta Única Empresarial cal incorporar-n¿hi uns 300 que poden ser necessaris per desenvolupar una activitat empresarial.
El paper del Consorci AOC
El procés d¿incorporació de tràmits i serveis a la Finestreta Única Empresarial s¿ha de fer comptant amb la participació d¿empresaris i associacions empresarials, per tal de detectar quines són les qüestions prioritàries, i a la vegada amb la total implicació de totes les unitats administratives responsables dels tràmits, tant de l’àmbit de la Generalitat, com de l¿Administració de l¿estat o del món local.
Per aquest motiu, el Govern, a través de la Secretaria General de Governació i Relacions Institucionals, promourà que el Consorci Administració Oberta de Catalunya posi a l¿abast dels ens locals tràmits estàndards i simples adreçats a les empreses que permetin la multicanalitat en la gestió, amb la finalitat que aquestes els puguin incorporar a les corresponents cartes de serveis.
A l’enllaç següent, trobareu més informació sobre la Finestra Única Empresarial.