- Administració oberta
- Congrés Govern Digital
Congrés Govern Digital: l’espai de connexió estratègica entre l’administració i les empreses
Dilluns 11 de gener va entrar en funcionament l’Oficina Virtual de Tràmits (OVT) de la Generalitat, una renovació del seu portal de tramitació en línia i des del qual es poden realitzar més de mil tràmits administratius. En concret, 160 d’aquests tràmits es poden executar totalment des del portal, una xifra que s’anirà incrementant en el futur.
A més, el portal ofereix informació sobre totes les gestions que realitza la Generalitat, sigui quin sigui el departament responsable, i enllaça amb els tràmits municipals i estatals a través de recerques conjuntes amb el Consorci Administració Oberta de Catalunya i la web del 060. La identificació necessària per a la realització de determinats tràmits es pot fer, entre d’altres, mitjançant l’ idCAT de l’ Agencia Catalana de Certificació ‘ CATCert.
El ciutadà podrà trobar informació sobre temes tan diversos com beques, subvencions, ajudes, sol·licituds de cèdula d’habitabilitat o del títol de família nombrosa, comunicació d’accidents de treball amb baixa mèdica, l’avís previ d’obres o la inscripció a determinades proves.
Pel que fa a les empreses, destacarien l’avís previ d’obres, la comunicació d’accidents de treball amb baixa mèdica o la subscripció als avisos de noves licitacions de projectes de l’Administració pública.
Podeu entrar a l’enllaç següent si voleu més informació sobre els avantatges de l’OVT, baixar-vos el dossier de premsa o el vídeo de la presentació, a la qual hi va assistir el president de la Generalitat.