- Administració oberta
L’AOC participa en la cimera mundial de governs digitals al Canadà
Aquest nou servei, actualment en desenvolupament, es durà a terme en fases successives i s’oferirà a través de l’extranet de les administracions públiques catalanes, EACAT. La darrera fase està prevista per al 2011.
El servei ha de permetre, entre altres extrems:
La gestió dels òrgans col·legiats amb la definició dels seus corresponents òrgans, usuaris membres i càrrecs singulars.
La gestió i publicació de les convocatòries de les sessions de forma 100% telemàtica amb l’ús de signatura electrònica i notificació electrònica.
La definició de l’ordre del dia de les reunions i de la informació sobre els temes que hi figuren, disponible pels membres amb els corresponents documents annexos i acusaments de rebuda.
L’alta i manteniment d’un nombre indeterminat d’òrgans col·legiats.
Recuperar i oferir la informació que disposa el portal EACAT respecte els usuaris i càrrecs dels ens membres.
Realitzar l’especificació dels càrrecs singulars de la comissió entre els usuaris membres així com l’ordre de nomenament.
Fer constar les causes justificades de les substitucions dels membres titulars de l’òrgan col·legiat.
La convocatòria de les sessions ordinàries i extraordinàries, definint, entre d’altres, la data, hora, lloc i descripció de la sessió, els membres assistents, la delegació d’assistents i els vots i l’annex dels corresponents documents amb l’ordre del dia que indicaran els assumptes a tractar, així com dels esborranys de les actes de sessions anteriors que s’hagin d’aprovar en la sessió.
La convocatòria de la sessió per part del president/a mitjançant l’ús de signatura electrònica i una vegada publicada s’haurà de permetre la introducció d’addendes.
La notificació electrònica de la convocatòria, l’ordre del dia i els esborranys de les actes de sessions anteriors a aquells usuaris que donin expressament el seu consentiment a ser notificats electrònicament.
L’acreditació de la data i hora de posta a disposició de la convocatòria als interessats a través de la notificació i l’accés al seu contingut per part d’aquests, de forma que el servei pugui gestionar i controlar els terminis corresponents.
La integració amb gestors d’expedients i el servei e-NOTUM del Consorci AOC.
El servei implementarà les polítiques i mesures de seguretat necessàries per controlar en tot moment a qui se li permet l’accés a les convocatòries i als documents associats definint un règim d’accés en funció del tipus d’usuari que sigui i del seu perfil.
És a dir, el servei garantirà que només aquells usuaris que tinguin els permisos pertinents puguin realitzar operacions relacionades amb els documents i/o continguts, regulant a qui se li permet l’accés al servei i en quines circumstàncies.
Els continguts i documents estaran arxivats en suports que assegurin totes les garanties d’autenticitat i conservació.
Els participants del grup de treball són l’Ajuntament de Palafrugell i de Banyoles, els consells comarcals del Bages, Alt Empordà, Maresme i Vallès Oriental, la Direcció General de Patrimoni, la Direcció General d’Administracions Locals i el mateix Consorci AOC. Posteriorment, a partir de desembre de 2010, tots aquests ens passaran a ser pilots del servei.