- Administració oberta
El nombre de persones que fan ús dels serveis digitals es quadruplica des de la pandèmia
La Plataforma de Serveis de Contractació Pública (PSCP) permet crear un espai únic d’informació global i integrat per a la difusió de la informació de l’activitat contractual de cadascuna de les administracions públiques adherides al servei i de difusió dels corresponents perfils de contractant dels seus òrgans de contractació, tal com preveu la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del Sector Públic.
La nova versió 4.0 de la plataforma incorpora adaptacions concretes per a les administracions locals com són:
La personalització a nivell d’imatge corporativa de l’entitat usuària (la inserció de l’escut de l’ens, el canvi de fulls d’estil i l’enllaç a la URL de la pàgina d’inici de la web de l’ens), tal com havien sol·licitat algunes de les entitats locals que ja estan utilitzant la plataforma.
L’autenticació a l’eina de publicació a través de la plataforma EACAT amb la targeta de certificació digital T-CAT
L’enllaç al BOP
Altres noves funcionalitats obertes tant a l’àmbit local com per a la Generalitat són les següents:
Perfil del licitador com un espai on l’empresa tindrà tota la informació de les seves licitacions amb l’objectiu d’esdevenir un punt de trobada virtual a través del qual les empreses podran posar-se en contacte amb altres empreses interessades en participar conjuntament o en col·laborar en licitacions públiques.
Creació de la bústia electrònica de propostes innovadores, un mecanisme específic pensat per a què les empreses posin en coneixement de l’Administració solucions innovadores perquè els seus respectius serveis tècnics puguin avaluar la seva incorporació a futures licitacions.
Alertes de properes licitacions
Creació de forma opcional d’unitats de contractació diferents per al mateix òrgan de contractació.
Podeu consultar amb més detall les seves funcionalitats a la la guia on s’han resumit les novetats de la versió 4.0 de la plataforma (PDF;202,54KB). Aquestes funcionalitats ja disponibles seran ampliades a curt termini amb altres que ja es troben en avançat estat de desenvolupament com són el sobre digital i la subhasta electrònica. Aquestes funcionalitats són de gran interès per a les empreses que participen en processos de contractació amb les administracions catalanes ja que faciliten la seva gestió i el compliment d’objectius de la Llei, com són la publicitat i l’afavoriment de la concurrència.
El ens locals que encara no són usuaris de la PSCP poden adherir-s’hi quan vulguin. Seguiu l’enllaç següent si esteu interessats en sol·licitar l’adhesió a la plataforma de serveis de contractació pública.
La plataforma és una eina desenvolupada per la Direcció General de Contractació Pública del Departament d’Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya. El Consorci AOC hi col·labora amb l’objectiu que els ens locals que hi estiguin interessats puguin utilitzar-la sense cost per a les seves finances.