- Integració
- Tramitació electrònica
Canvis en la missatgeria Representa: implicacions per a integradors
L’Ajuntament de Calella aposta per la identificació digital mitjançant l’idCAT Mòbil i fa possible que els ciutadans de Calella el puguin sol·licitar presencialment a la planta baixa de l’ajuntament.
L’IdCAT Mòbil és el sistema d’identificació d’usuaris alternatiu als certificats digitals i una alternativa còmoda i segura per identificar-se digitalment davant les administracions públiques catalanes. L’idCAT Mòbil es basa en l’enviament de contrasenyes d’un sol ús al telèfon mòbil en el moment que la persona fa el tràmit en línia. Es tracta d’un sistema segur i gratuït que no requereix la instal·lació de cap programari ni recordar cap contrasenya. A més, no caduca en el temps i permet identificar-se i signar des de qualsevol mòbil, tauleta o ordinador.
Com obtenir-ho?
Qui vulgui tenir l’idCAT Mòbil es pot donar d’alta en menys d’un minut a través de la pàgina web del servei o, en el cas de Calella, presencialment a la planta baixa de l’ajuntament. En cas de ser estranger només es podrà fer l’alta presencialment. Cal tenir en compte que només podran donar-se d’alta aquells ciutadans i ciutadanes majors de 16 anys.
Per fer l’alta des d’internet, el ciutadà només haurà d’informar de la seva data de naixement, del número de DNI i del codi de barres de la Targeta Sanitària del CatSalut. En cas que l’usuari ja disposi del certificat digital (idCAT, DNIe…) només caldrà afegir el número de telèfon mòbil.
Un cop donat d’alta, cada vegada que l’usuari vulgui consultar l’estat dels seus expedients o tramitar amb idCAT Mòbil, se li enviarà una contrasenya a través de missatge de text al telèfon mòbil (SMS) que serà vàlida durant 30 minuts.
Amb l’idCAT Mòbil es poden fer les gestions més habituals com ara la petició d’una llicència d’obres, una beca de menjador o entrar una instància genèrica.