- Administració oberta
- Dades Obertes i Transparència
Catalunya lidera el rànquing de portals de dades obertes
La construcció d’un mercat únic digital és un dels objectius clau de l’Agenda Digital Europea. Es basa en unificar la fragmentació existent entre els diferents Estats membres pel que fa als pagaments i la facturació en línia, amb l’objectiu d’afavorir i simplificar les exportacions i ser més competitius.
En aquesta línia, la Comissió Europea ha inclòs en el seu programa de treball per al 2015 el desenvolupament d’una estratègia per completar el Mercat Únic Digital, que determinarà quins són els grans reptes a l’hora d’aconseguir un mercat únic digital segur, fiable i dinàmic. Aquesta estratègia consta de sis capítols: generar fiabilitat i confiança, suprimir les restriccions, assegurar l’accés i la connectivitat, implantar l’economia digital, promoure la societat digital i invertir en investigació i innovació d’excel·lència a nivell mundial en l’àmbit de les TIC.
Diversos estats membres de la UE han presentat les seves prioritats per a les polítiques digitals comunitàries dels pròxims anys, i Espanya ha estat un d’ells. La postura a favor d’un Internet flexible, que permeti desenvolupar models de negocis basats en una gestió raonable del trànsit, i la protecció de la inversió de les telefòniques europees són part de les seves propostes. Es poden consultar a la web temàtica Contribució d’Espanya a l’estratègia del Mercat Únic Digital.
El marc de treball obert per la Comissió Europea inclou el diàleg de les parts interessades, per identificar les mesures concretes que cal adoptar per assolir el Mercat Únic Digital, i la creació de la plataforma Digital4EU, en la qual es poden exposar propostes i visions particulars de les dificultats que experimenten ciutadans i empreses per al desenvolupament de la seva vida digital dins del mercat únic.
L’estratègia del Mercat Únic Digital serà publicada per la Comissió Europea en el mes de maig d’aquest any.