- Administració oberta
El nombre de persones que fan ús dels serveis digitals es quadruplica des de la pandèmia
El Govern de la Generalitat de Catalunya ha presentat el Pla de Govern 2011-2014 que identifica els reptes i objectius estratègics de país que marcaran l’acció governamental aquesta legislatura. Es vertebra en 8 grans eixos amb la prioritat de reactivar l’economia del país i refermar l’Estat del Benestar, i proposa 474 objectius per pal·liar una triple crisi: l’econòmica, la de les relacions Catalunya-Espanya i també la de la confiança en les institucions.
Dins el 7è. dels eixos, dedicat a l’Administració i dins l’àmbit de reforma de la Generalitat s’hi poden trobar objectius com ara no aprovar cap regulació nova que no comporti, com a mínim, l’eliminació d’una d’antiga o que comporti càrregues administratives innecessàries i desproporcionades per als ciutadans i les empreses; potenciar mesures de simplificació administrativa “apostant pel règim de comunicació prèvia i per la declaració responsable” el desenvolupament d’un Pla nacional per a l’administració electrònica; així com la generalització de l’ús de certificats digitals i la interconnexió entre administracions; la substitució progressiva de la factura tradicional per l’electrònica i el rellançament del Consorci Administració Oberta de Catalunya.