- Administració oberta
- Notificació electrònica
El web e-NOTUM obté la certificació d’accessibilitat
Si es detecta que s’ha dipositat una notificació de manera errònia o improcedent, hi ha la possibilitat d’anul·lar-la tècnicament. L’anul·lació tècnica implica que la notificació continuarà sent visible a la part del treballador públic d’e-NOTUM, però ja no serà accessible pel seu destinatari i, per tant, no serà visible des del portal de ciutadania. Aquest procés pot realitzar-se amb independència de l’estat en què es trobi la notificació (pendent d’acceptació, acceptada o rebutjada).
Hi ha habilitades dues vies ràpides i àgils per realitzar l’anul·lació sense haver de gestionar-se a través del Centre d’Atenció a l’Usuari. Així els ens usuaris d’e-NOTUM tenen autonomia en la gestió de les anul·lacions i les podrà dur a terme de manera immediata un cop es detecti la necessitat d’anul·lar:
En aquest sentit, us recomanem que si el vostre ens utilitza versions anteriors de la missatgeria (3.0*, 3.1 o 3.2), comenceu el procés per migrar a la nova versió 4.0, donada l’obsolescència programada de les versions més antigues. Concretament, la missatgeria 3.0 es discontinuarà el proper 15 de desembre de 2024.
Necessitat de justificació de l’anul·lació
Tingueu en compte, però, que l’anul·lació de les notificacions està prevista per aquells casos on, per exemple, s’aprecien errors materials o aritmètics en l’acte administratiu objecte de notificació, errors en les persones destinatàries mateixa o la concurrència de causes de nul·litat de ple dret; circumstàncies vinculades al procediment administratiu; i que cada ens pot decidir aplicar segons el seu protocol intern.
L’anul·lació tècnica de la notificació és una qüestió funcional que no eximeix a l’òrgan que practica la notificació de justificar la decisió d’anul·lar-la segons correspongui (per exemple, en un acte o resolució administratius).