- Administració oberta
- Innovació
- Serveis a la ciutadania
- Seu i Tauler electrònic
- Tramitació electrònica
El Sistema de Disseny AOC, ara a disposició de les administracions públiques
La transformació digital de les administracions avança progressivament cap a un país plenament digital. Des de l’AOC avaluem amb rigor aquest procés de transformació digital i podem afirmar que any rere any la ciutadania, les empreses i la societat en general gaudeix dels beneficis que suposa la digitalització del sector públic.
El balanç de l’ús dels serveis AOC 2023 mostra que s’ha intensificat l’ús dels serveis digitals: el nombre de transaccions per dia de ciutadania, empreses i administracions s’ha incrementat, fins a més d’1,5 milions l’any 2023.
La disponibilitat dels serveis AOC s’ha mantingut en un 99,7 % i el 80% de les persones usuàries valora positivament o molt positivament els serveis públics digitals. Creix tímidament el percentatge de tràmits que es fan en digital: del 77% de 2022 al 78% l’any 2023. Pel que fa al drets digitals de tramitació i transparència, el 100% de les administracions catalanes ja els garanteixen, un punt més que l’any 2022.
Segons la metodologia de l’AOC, l’ús dels serveis AOC permet estalviar temps, papers i diners. Concretament 4 hores per persona i any, 11 documents anualment i 570 milions d’euros.
A més de proveir solucions d’administració digital, des de l’AOC acompanyem les administracions i el personal públic en la transformació digital. L’any 2023 el servei de suport va gestionar més de 92.000 peticions i vam organitzar sessions de formació i jornades a les quals van assistir més de 6.000 persones.
Per poder relacionar-se amb l’Administració des de casa, és imprescindible una identitat digital. Actualment, ja hem lliurat 3,8 milions d’identitats idCAT mòbil o idCAT certificats.
Podeu consultar totes les dades del Balanç dels serveis AOC 2023 a Fem país digital.