- Administració oberta
- Govern obert
- Tramitació electrònica
El llenguatge planer i la comunicació clara als serveis digitals que ofereix l’AOC: els casos del portal de transparència i l’e-TRAM
El passat any 2020 serà recordat com l’any de la pandèmia de la COVID-19 que ens ha afectat de manera generalitzada i des de nombrosos punts de vista: sanitari, econòmic, domèstic, laboral, etc però també ha estat l’any en què hi ha hagut un fort impuls de l’administració digital.
El programa “Valor afegit”, de TV3 ha fet un monogràfic sobre l’augment de l’ús dels serveis digitals de l’administració i en concret sobre l’increment de la demanda de certificats digitals per relacionar-se amb l’administració.
Si parlem de l’idCAT certificat, l’increment de 2019 a 2020 en l’emissió d’aquests certificats ha estat del 102.97%. L’any 2019 es van emetre 94.181 idCAT certificat i l’any 2020 es van emetre 191.163 idCAT certificat.
Pel que fa a l’idCAT Mòbil, un certificat que es pot obtenir amb la targeta sanitària i sense haver d’anar a cap oficina, ja el tenen un milió tres-centes mil persones.